مایکروسافت کانال بتا ویندوز ۱۱ را در دسترس کاربران قرار داد - تکفارس 
مایکروسافت کانال بتا ویندوز ۱۱ را در دسترس کاربران قرار داد - تکفارس 
مایکروسافت کانال بتا ویندوز ۱۱ را در دسترس کاربران قرار داد - تکفارس 

مایکروسافت کانال بتا ویندوز ۱۱ را در دسترس کاربران قرار داد

افشین نوری
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:01
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

مایکروسافت معمولا قبل از عرضه عمومی ویندوز، چندین نسخه پیش‌نمایش آن را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند.

اما ظاهرا قرار است ویندوز ۱۱ به سطح جدیدی از پایداری دست یابد. مایکروسافت امروز نسخه جدیدی برای این سیستم عامل عرضه کرده که فاقد واترمارک پیش‌نمایش است. حذف واترمارک از این نسخه ویندوز ۱۱ که دارای شماره بیلد ۲۲۶۱۰ است به معنای آن است که یک آپدیت خاص به اتمام رسیده است و کاربران کانال بتا می‌توانند به جای بیلدهای مختلف، بیلد نهایی را که شامل همه آپدیت‌های قبلی است مشاهده کنند.

بنابراین با رسیدن نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ به پایداری مطلوب، شما می‌توانید قابلیت‌های جدید آن را مشاهده کنید. برای مثال یکی از این قابلیت‌ها اضافه سدن تب‌ها به فایل اکسپلورر است. قابلیت‌های دیگر، زیرنویس‌های زنده و فولدرهای منوی استارت هستند. برخی از این قابلیت‌ها در کانال توسعه‌دهندگان قابل‌دسترس هستند ولی هنوز مشخص نیست که این قابلیت‌ها چه زمانی برای کانال پایدار ارائه خواهند شد. ‌

البته واترمارک دوباره به ویندوز ۱۱ بازخواهد گشت، اما فعلا برای این مرحله در دسترس نخواهد بود. بیلد ۲۲۶۱۰ با قابلیت‌های جدیدی ارائه شده و برخی قابلیت‌ها نیز حذف شده‌اند. برای مثال تسک‌بار بهینه‌شده برای تبلت‌ها بعد از دریافت بازخوردهای منفی حذف شده است. این بیلد همچنین شامل ویجت جدید Family Safety است که به شما کمک می‌کند تا مکان و موقعیت اعضای خانواره خود را چک کنید.

مایکروسافت گفته است که این آخرین فرصت برای انتقال از کانال توسعه‌دهندگان به کانال بتاست. در هر حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت سعی دارد با ارائه قابلیت‌های جدید، محبوبیت ویندوز ۱۱ را افزایش بدهد اما ظاهرا این سیستم عامل به اندازه ویندوز ۱۰ محبوب نیست.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید