گوگل ژست حرکتی بازگشت به عقب اندروید را بهبود می بخشد - تکفارس 
گوگل ژست حرکتی بازگشت به عقب اندروید را بهبود می بخشد - تکفارس 

گوگل ژست حرکتی بازگشت به عقب اندروید را بهبود می بخشد

افشین نوری
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:20
گوگل ژست حرکتی بازگشت به عقب اندروید را بهبود می بخشد - تکفارس 

بسیاری از کاربران اندروید با ژست حرکتی بازگشت به عقب مشکل دارند و دلیل آن هم این است که این عملگر می‌خواهد با یک سوایپ به راست یا چپ چندین کار را انجام بدهد.

حالا گوگل قصد دارد این مشکل را برطرف بکند و در رویداد I/O 2022 خود در نشستی که با موضوع آینده اندروید برگزار خواهد کرد، از این قابلیت رونمایی بکند.

اندروید

گوگل این قابلیت را با عنوان “Predictive back navigation” ارائه خواهد که ترجمه فارسی آن “ناوبری پیش‌بینی‌پذیر بازگشت به عقب” می‌شود و در آن از فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهره خواهد برد. به این ترتیب، اندروید یاد خواهد گرفت که براساس رفتارهای قبلی شما، پیش‌بینی کند شما چه عملی را می‌خواهید با ژست حرکتی بازگشت به عقب انجام دهید.

این ژست حرکتی برای اولین بار برای اندروید ۱۰ ارائه شد اما مشکلات کار کردن با آن باعث شد که اکثر کاربران از دکمه ناوبری سه‌نقطه برای بازگشت به عقب استفاده کنند. شما برای تنظیم این دکمه می‌توانید به مسیر Settings > System > Gestures > System Navigation مراجعه کنید.

ولی در هر حال، اگر گوگل در رویداد ماه آینده خود قابلیت ناوبری پیش‌بینی‌پذیر را ارائه کند دیگر مشکلی برای استفاده از ژست حرکتی بازگشت به عقب وجود نخواهد داشت.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید