توضیحات اپل در خصوص حذف اپلیکیشن های قدیمی از اپ استور - تکفارس
توضیحات اپل در خصوص حذف اپلیکیشن های قدیمی از اپ استور - تکفارس

توضیحات اپل در خصوص حذف اپلیکیشن های قدیمی از اپ استور

مهدی حلوائی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:29
اپل اپ استور

اپل در اواسط ماه آپریل به توسعه‌دهندگان اعلام کرد که تمام اپلیکیشن‌هایی که از آخرین به‌روزرسانی آن‌ها مدت زمان زیادی می‌گذرد، به‌زودی از اپ استور حذف خواهند شد. با این وجود، اپل فرصتی ۳۰ روزه را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد تا با ارائه‌ی یک به‌روزرسانی از حذف این اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنند.

توسعه‌دهندگان پس از آن در شبکه‌های اجتماعی مخالفت خود با این تصمیم اپل را ابراز کرده و اعلام کردند که حذف اپلیکیشن‌های قدیمی به ضرر توسعه‌دهندگان مستقل خواهد بود. حالا اپل بیانیه‌ای را در پاسخ به این اعتراضات در وب‌سایت توسعه‌دهندگان خود منتشر کرده است. به‌گفته‌ی اپل، تمام اپلیکیشن‌هایی که پس از گذشت ۳ سال هنوز به‌روزرسانی جدیدی را دریافت نکرده‌اند و همچنین تمام اپلیکیشن‌هایی که تعداد دانلود آن‌ها پس از گذشت ۱۲ ماه از عرضه‌ی آن‌ها به حد نصاب نرسیده است، از اپ استور حذف خواهند شد.

اپل بر این باور است که حذف اپلیکیشن‌های قدیمی باعث خواهد شد تا کاربران تجربه‌ی بهتری از کار با اپ استور داشته باشند و دسترسی آن‌ها به اپلیکیشن‌های فعال آسان‌تر شود. این کار همچنین موجب افزایش امنیت اپ استور خواهد شد. این شرکت همچنین در نظر دارد تا اپلیکیشن‌ها به حد کیفی مناسبی دست پیدا کرده و با تمام نمایشگرهای مختلف، کیت‌های توسعه‌ی نرم افزار (SDK)، رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) و دیگر ویژگی‌های سیستم‌ عامل‌های آی او اس و مک او اس هماهنگ باشند.

اپل در پایان اعلام کرد که مدت زمان مورد نیاز برای عرضه‌ی به‌روزرسانی برای اپلیکیشن‌های قدیمی را از ۳۰ روز به ۹۰ روز افزایش داده تا حس نیت خود نسبت به توسعه‌دهندگان را اثبات کند. این شرکت همچنین به کاربران وعده داد تا در صورت دانلود اپلیکیشن‌های قدیمی، این اپلیکیشن‌ها را از دستگاه‌های آن‌ها حذف نکند.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.