ایلان ماسک برای خرید توییتر یک چهارم از سهام تسلا را در اختیار بانک خواهد گذاشت - تکفارس 
ایلان ماسک برای خرید توییتر یک چهارم از سهام تسلا را در اختیار بانک خواهد گذاشت - تکفارس 

ایلان ماسک برای خرید توییتر یک چهارم از سهام تسلا را در اختیار بانک خواهد گذاشت

مهدی حلوائی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 15:56
ایلان ماسک

همان‌طور که می‌دانید، ایلان ماسک اخیراً پیشنهادی ۴۴ میلیارد دلاری را برای خرید توییتر به این شرکت ارائه کرد و این پیشنهاد با موافقت هیئت مدیره‌ی توییتر مواجه شد. حالا گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که ماسک دو سوم از هزینه‌ی خرید این شرکت را به تنهایی پرداخت خواهد کرد.

ایلان ماسک در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان بوده و ارزش دارایی‌های او ۲۶۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است اما ماسک برای خرید توییتر مجبور خواهد شد تا میلیون‌ها سهام شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و بورینگ را به فروش برساند چرا که بخش بزرگی از دارایی او به سهام شرکت‌های مذکور وابسته است. ایلان ماسک با در اختیارداشتن ۲۴۳ میلیون سهام تسلا ۲۳ درصد از سهام کلی این شرکت به ارزش ۲۱۴ میلیارد دلار را در اختیار دارد. ماسک همچنین ۵۰ درصد از سهام شرکت اسپیس ایکس را کنترل می‌کند.

ایلان ماسک

با توجه به اسناد ارسال‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک قصد دارد تا مبلغ ۱۳ میلیارد دلار را از بانک‌ها قرض کرده و ۲۱ میلیارد دلار را نیز از طریق فروش سهام شرکت‌های خود به‌دست بیاورد. ماسک همچنین باید برای دریافت ۱۲.۵ میلیارد دیگر، حدود ۶۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را به عنوان گرو در اختیار بانک قرار دهد که حدوداً چیزی معادل یک چهارم سهام اوست.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید