متا می خواهد هدست واقعیت افزوده آینده خود را جایگزین لپ تاپ کند - تکفارس 
متا می خواهد هدست واقعیت افزوده آینده خود را جایگزین لپ تاپ کند - تکفارس 

متا می خواهد هدست واقعیت افزوده آینده خود را جایگزین لپ تاپ کند

افشین نوری
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:41
متا می خواهد هدست واقعیت افزوده آینده خود را جایگزین لپ تاپ کند - تکفارس 

متا قرار است اواخر امسال از یک هدست واقعیت افزوده پیشرفته برای مشتریان رونمایی کند و آن را به تولید انبوه برساند. مارک زاکربرگ مدیرعامل متا دوست دارد که این هدست از نظر موفقیت مقل آیفون اپل باشد.

متا قصد دارد که این هدست واقعیت افزوده را جایگزین لپ تاپ‌ها بکند. این هدست که با اسم رمز Project Cambria شناخته می‌شود مجهز به فناورهایی خواهد بود که تاکنون روی هیچ هدست واقعیت افزوده‌ای استفاده نشده‌اند. از جمله‌ی این فناوری‌های می‌توان به ردیابی چشم و شناسایی چهره برای ثبت حالت‌های مختلف صورت است.

متا امیدوار است که کاربران با استفاده از این هدست کارهایی مثل ارتباط برقرار کردن، کار کردن و حتی مشارکت در دنیای متاورس استفاده کند. در واقع می‌توان گفت که اساس پروژه متاورس استفاده از این هدست‌های واقعیت افزوده خواهد بود.

متا اخیرا در کنفرانس Connect گفته بود که قیمت این هدست بیشتر از قیمت ۲۹۹ دلاری هدست Quest 2 خواهد بود.
در هر حال، به نظر می‌رسد شرکت متا تصمیم خود را گرفته است و قصد دارد فعالیت خود را از شبکه‌های اجتماعی به سمت پروژه عظیم متاورس سوق بدهد و برای همین منظور به‌دنبال ساخت سخت‌افزارهای مرتبط با این پروژه است.

البته متا کفته است که این پروژه تاکنون حدود ۳ میلیارد دلار زیان‌ده بوده است اما انتطار دارد که در سال ۲۰۳۰ شاهد شکوفایی و درآمدرایی آن باشد. بد نییت بدانید که واحد Reality Labs مرتبط با این پروژه است در سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار زیان‌دهی داشته است.

البته طبق شایعات متا در حال کار روی یک هدست دیگر به نام Nazare است که احتمالا در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد و گفته می‌شود که این هدست، تجربه کاملی از واقعیت افزوده را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در هر حال باید منتظر ماند و دید که زاکربرگ چه ایده‌هایی برای آینده متا در ذهن دارد و برنامه‌های آتی این شرکت برای توسعه متاورس چه خواهد بود. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید