اتحادیه اروپا اپل را متهم به رفتار انحصار گرایانه در سرویس Apple Pay کرد - تکفارس 
اتحادیه اروپا اپل را متهم به رفتار انحصار گرایانه در سرویس Apple Pay کرد - تکفارس 

اتحادیه اروپا اپل را متهم به رفتار انحصار گرایانه در سرویس Apple Pay کرد

افشین نوری
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:02
اپل

اپل یکبار دیگر با شکایت ضد انحصارگرایی از سوی اتحادیه اروپا مواجه شده است که مربوط به سرویس Apple Pay می‌شود.

به گزارش فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا اپل را متهم به نقض قانون ضد انحصار گرایی در مسدود کردن سرویس‌های شخص ثالث برای دسترسی به اتصال NFC روی سرویس پرداخت Apple Pay کرده است.

اتحادیه اروپا ظاهرا از سال ۲۰۲۰ در حال تحقیق روی این موضوع است و حالا مدعی است که اپل اجازه فعالیت به سایر سیستم‌های پرداخت مثل PayPal ،Venmo و‌ سایر بانک‌ها را در Apple Pay نمی‌دهد و در توجیه این کار می‌گوید که سرویس‌های شخص ثالث از نظر امنیتی قابل اعتماد نیستند و‌ ممکن است اطلاعات کاربران را در معرض خطر قرار بدهند.

این اولین بار نیست که اپل با شکایت آنتی تراست مواجه می‌شود. سال گذشته نیز اتحادیه اروپا از اپل به‌خاطر دریافت ۳۰ درصد کارمزد از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در اپ استور تحقیق شکایت کرده بود و در نهایت این شرکت را متهم به نقض قوانین ضد انحصارگرایی کرد.

اخیرا شرکت اسپاتیفای نیز از اپل به‌خاطر دریافت حق کمیسیون ۳۰ درصد از این شرکت برای خریدهای داخل‌اپلیکیشنی شکایت کرده بود و گفته بود که اپل احازه استفاده از سایر سرویس‌های پرداخت را نمی‌دهد. شرکت دیگری به نام Kobo نیز از اپل به خاطر اینکه به‌خاطر هزینه‌های تحمیلی از سوی این شرکت قادر به رقابت با Apple Books نیست شکایت کرده بود.

در هر حال، اگر اپل در شکایت اتحادیه اروپا مقصر شناخته شود باید ۱۰ درصد از درآمد سالانه خود را به‌عنوان جریمه پرداخت کند. این شرکت در گذشته بیش از ۴۵ میلیون یورو جریمه پرداخت کرده بود.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید