توییتر ۳ سال تعداد کاربرانش را اشتباه گزارش کرده است - تکفارس 
توییتر ۳ سال تعداد کاربرانش را اشتباه گزارش کرده است - تکفارس 

توییتر ۳ سال تعداد کاربرانش را اشتباه گزارش کرده است

مهدی ملکی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 22:32
توییتر

توییتر سه سال متوالی در هر سه ماهه، کاربرانش را ۱.۹ میلیون نفر بیشتر اعلام کرده است. این خطا به دلیل شمارش غیرعمدی تعداد حساب‌هایی که به یک کاربر تعلق داشته ولی حتی فعال نبوده‌اند، رخ داده است. اشتباه یاد شده از سه ماهه اول ۲۰۱۹ تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ میلادی ادامه داشته است.

جالب است بدانید این اولین باری نیست که چنین اتفاقی برای توییتر رخ می‌دهد. توییتر همچنین در سال ۲۰۱۷ متوجه شد به مدت سه سال، ۱ الی ۲ میلیون کاربر بیشتری را در میان کاربران فعال ماهانه‌اش گزارش کرده است. خطای اخیر امروز در گزارش درآمد اولین سه ماهه توییتر آشکار شد.

البته آمار صحیح شرایط را چندان تغییر نمی‌دهند. توییتر اکنون روزانه ۲۲۹ میلیون کاربر فعال دارد که حدود ۱۰ میلیون بیشتر از آمار آخرین سه ماهه‌ای محسوب می‌شود که اشتباه در آن رخ داده است. به هر نحو، این یکی از آخرین لغزش‌های پرحاشیه این چنینی برای توییتر هستند، چرا که احتمالاً از قرارداد تصاحبش توسط ایلان ماسک خبر دارید.

اگر این قرارداد نهایی شود، توییتر به عنوان یک شرکت خصوصی شناخته خواهد شد، در نتیجه مجبور نیست این‌گونه آمار را به شکل عمومی منتشر کند. توییتر در گزارش آخر خود به از دست دادن سود عملیاتی ۱۲۸ میلیون دلاری از درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری سه ماهه آخر خود اشاره کرده است. از طرفی توییتر دلیل افزایش درآمد سالانه ۱۶ درصدی شرکت را جریان‌های مرتبط به جنگ اوکراین می‌داند.

ماسک پیش‌تر مشخص کرده بود که برای تصاحب توییتر، ۲۵.۵ میلیارد دلار از ارزش آن را به صورت وام و ۲۱ میلیارد دلار را از هزینه شخصی خود پرداخت خواهد کرد. مدت بسیار کوتاهی بعد از این که ماسک اعلام کرد به دنبال خرید توییتر است، هیئت مدیره این شرکت با به راه انداختن استراتژی قرص سمی، نشان داد که علاقه‌ای به این ماجرا ندارد که در نهایت راه به جایی نبرد.

از طرفی هم به نظر می‌رسد پاراگ آگراوال مدیرعامل توییتر پاسخ واضحی برای نگرانی کارکنان این شرکت درباره تعدیل نیرو بعد از روی کار آمدن ایلان ماسک ندارد.

آگراوال طی صحبتی که بعد از اعلام خبر موافقت توییتر با پیشنهاد خرید ایلان ماسک، با کارکنان این شرکت داشته گفته است که در حال حاضر و تا زمانی که قرارداد فروش این شرکت امضا نشده است تعدیل نیرو اتفاق نخواهد افتاد.

آگراوال همچنین تاکید کرده که او تا زمان بسته شدن قرارداد همچنان مدیرعامل توییتر خواهد بود، اما بعد از آن شاید به‌خاطر منحل شدن هیئت‌رئیسه او دیگر در این سمت باقی نماند. ‌

ماسک در چند روز اخیر تمایل خود را به عدم پایبندی به شرط “عدم تخریب” اظهار کرده است. براساس این شرط شما نمی‌توانید در مورد شرکت‌ خود چیزی بگویید که باعث تخریب آن بشود.

طبق سندی که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر کرده است، ماسک مجاز به انتشار هر توییتی درباره قرارداد مذکور است اما این توییت‌ها نباید حاوی تخریب و توهین نسبت به شرکت توییتر یا مدیران و کارکنان آن باشد. ‌

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.