متا: سرویس ریلز بیش از ۲۰ درصد وقت کاربران اینستاگرام را به خود اختصاص داده است - تکفارس 
متا: سرویس ریلز بیش از ۲۰ درصد وقت کاربران اینستاگرام را به خود اختصاص داده است - تکفارس 

متا: سرویس ریلز بیش از ۲۰ درصد وقت کاربران اینستاگرام را به خود اختصاص داده است

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 16:35
مارک زاکربرگ متا

متا امروز با انتشار گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۲ اعلام کرد که سرویس ریلز اینستاگرام بیش از ۲۰ درصد از وقت کاربران را به خود اختصاص داده است. همچنین کاربران فیس بوک ۵۰ درصد از وقت خود را در در این شبکه اجتماعی صرف تماشای ویدیو می‌کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در جریان انتشار گزارش مذکور گفت که ریلز هنوز مثل استوری‌ها درآمدزا نیست اما این شرکت امیدوار است که با بهبودهایی که در این سرویس ایجاد می‌کند آن را برای خالقان محتوا جذاب‌تر بکند.

زاکربرگ گفت که فیس بوک در طول ۱۸ سالی که از عمر آن می‌گذرد چندین مرحله نوع محتوای خود را تغییر داده است و حالا ویدیوهای کوتاه جدیدترین نسل از این محتواها هستند که به سرعت در حال رشد است.

او همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت که متا سعی دارد با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، فیدهای پیشنهادی برای کاربران در هر دو سرویس اینستاگرام و ریلز را بهبود ببخشد.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت تیک تاک، الگوریتم‌های پیشرفته پیشنهادهای آن است و به همین‌خاطر متا قصد دارد تمرکز خود را روی این موضوع بگذارد تا در این بخش از تیک تاک عقب نماند.

صحبت‌های امروز زاکربرگ درباره افزایش قابلیت‌های درآمدزایی ریلز در pالی بیان می‌شود که گوگل دیروز تبلیغات را به سرویس شورتس خود اضافه کرد. این سرویس هم‌اکنون ۳۰ میلیارد بیننده در روز دارد که تقریبا ۴ برابر آمار سال گذشته است.

متا امروز در گزارش مالی خود خبر از افزایش درآمد ۱.۸۶ میلیارد دلاری فیس بوک در سه ماهه نخست امسال داد و اعلام کرد که واحد Reality Labs این شرکت با کاهش درآمد ۲.۹۶ میلیارد دلاری مواجه شده است.

منبع: Techcrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید