ساتیا نادلا: ویندوز ۱۱ برای ما صرفاً راهکاری برای افزایش تعداد کاربران سرویس‌های پولی‌مان است - تکفارس 
ساتیا نادلا: ویندوز ۱۱ برای ما صرفاً راهکاری برای افزایش تعداد کاربران سرویس‌های پولی‌مان است - تکفارس 

ساتیا نادلا: ویندوز ۱۱ برای ما صرفاً راهکاری برای افزایش تعداد کاربران سرویس‌های پولی‌مان است

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:37
نادلا

به نظر می‌رسد سیستم‌عامل ویندوز دیگر قرار نیست صرفا یک نرم‌افزار ساده باشد بلکه میکروسافت به‌دنبال درآمدزایی از آن است و قصد دارد از طریق آن راهی برای فروش سرویس‌های اشتراکی خود پیدا بکند.

مایکروسافت این‌روزها به جای ارائه محصولات جدید تمرکز خود را روی گسترش سرویس‌های پولی‌اش به کاربران فعلی‌ ویندوز گذاشته است. در سال‌های گذشته، ویندوز همیشه در پس‌زمینه قرار داشته است، اما حالا با رونق گرفتن بازار کامپیوتر، به نظر می‌رسد این سیستم عامل بیش از هر زمان دیگری موردتوجه ردموندی‌ها قرار گرفته است.

با ارائه ویندوز ۱۱ ما شاهد تحول بزرگی در این بخش بودیم و ادغام‌های مهمی در این سیستم‌عامل صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به یکپارچه‌سازی آن با ویندوز ۳۶۵ به‌عنوان یک سرویس پولی اشاره کرد.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در همین رابطه گفته است که او فکر می‌کند ویندوز ۱۱ به‌نوعی “سوکت” ویندوز ۳۶۵ است و این به معنای آن است که ارزش این سیستم عامل مستقیما وابسته به این است که بتواند تعداد مشترکین بیشتری را جذب ویندوز ۳۶۵ بکند. این موضوع در مورد سایر سرویس‌های پولی مایکروسافت مثل ایکس باکس گیم پس نیز صادق است.

به همین‌خاطر، رشد فروش کامپیوترهای شخصی برای مایکروسافت اهمیت زیادی دارد چراکه باعث خواهد شد کاربران بیشتری به سراغ سیستم‌عامل ویندوز بیایند‌. ما در جریان شیوع ویروس کرونا شاهد رشد این بازار بودیم و حالا نادلا معتقد است که این بازار همچنان زنده است.

به‌گفته‌ی مایکروسافت در طول دو سال گذشته بش از ۱۰۰ میلیون کامپیوتر عرضه شده است و مشتریان زیادی در حال کوچ کردن به ویندوز ۱۱ هستند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که چند درصد از این کاربران ویندوز جذب سرویس‌های پولی مایکروسافت می‌شوند.

درآمد مایکروسافت در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ رشد چشمگیری داشته است و با رشد ۱۸ درصدی به ۴۹.۴ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید