اپل سرویس خودتعمیری آیفون را راه‌اندازی کرد - تکفارس 
اپل سرویس خودتعمیری آیفون را راه‌اندازی کرد - تکفارس 

اپل سرویس خودتعمیری آیفون را راه‌اندازی کرد

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:11
آیفون

اپل سرانجام سرویس خودتعمیری آیفون را ارائه کرد. با این سرویس کاربران می‌توانند به ابزارها و دستورالعمل‌های تعمیر گوشی‌های آیفون دسترسی داشته باشند بدون اینکه نیاز به مراجعه به فروشگاه‌های اپل یا مراکز تعمیر شخص‌ثالث باشد.‌

شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ و گوگل نیز چنین سرویسی راه انداخته‌اند و شماذبرای استفاده از سرویس جدید اپل نیاز به پرداخت ۴۹ دلار برای به ابزارهای مذکور برای یک بار تعمیر خواهید داشت. امکان خرید قطعات نیز وجود خواهد داشت.

این فروشگاه تعمیر آنلاین حاوی بیش از ۲۰۰ ابزار و قطعه است و به کاربر کمک خواهد کرد تا با پیچیدگی‌های تعمیر گوشی آشنا بشوند. اواخر امسال قرار است این سرویس مجهز به ابزارهای تعمیر دستگاه‌های مک نیز بشود.

اپل گفته است برای قطعات خاصی که برای استفاده مجدد به این فروشگاه فرستاده شوند اعتبار در نظر خواهد گرفت. اپل جزو شرکت‌هایی است که به استفاده از قطعات بازیافتی در محصولات خود معروف است.

همانطور که گفته شد شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ و گوگل نیز چنین سرویسی را برای مشتریان خود راه‌اندازی کرده‌اند. این دو شرکت با همکاری iFixit این کار انجام می‌دهند. با این حال، اپل تنها شرکتی است که پشتیبانی نرم‌افزاری نیز از گوشی‌های تعمیری می‌کند.

البته لازم به ذکر است که خیلی از گوشی‌ها را نمی‌توان در منزل تعمیر کرد و حتما باید آن‌ها را به تعمیرکار حرفه‌ای برد. با این‌حال اکثر گوشی‌های آیفون را می‌توان با استفاده از سرویس جدید اپل در منزل تعمیر کرد. نظر شما درباره این سرویس خودتعمیری اپل چیست؟

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید