یکی از کارت های سری انویدیا RTX 40 به توان ۹۰۰ وات نیاز خواهد داشت - تکفارس 
یکی از کارت های سری انویدیا RTX 40 به توان ۹۰۰ وات نیاز خواهد داشت - تکفارس 
یکی از کارت های سری انویدیا RTX 40 به توان ۹۰۰ وات نیاز خواهد داشت - تکفارس 

یکی از کارت های سری انویدیا RTX 40 به توان ۹۰۰ وات نیاز خواهد داشت

مهدی حلوائی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:21
انویدیا

به‌نظر می‌رسد که انویدیا در حال طراحی کارت گرافیک جدیدی مبتنی بر معماری ایدا لاولیس (Ada Lovelace) است که به دو کانکتور PCIe 5.0 و توان ۹۰۰ وات نیاز خواهد داشت. با این وجود گفته می‌شود که سایر کارت‌های سری RTX 4000 از منبع تغذیه‌ای معمولی استفاده خواهند کرد.

انویدیا در RTX 3090 Ti با افزایش توان مورد نیاز این کارت به ۴۵۰ وات از تمام قدرت معماری امپر (Ampere) استفاده کرد. با این وجود، آزمایش‌های مختلف نشان داده‌اند که این کارت با توان ۳۰۰ وات نیز عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. در حال حاضر هنوز اطلاعات زیادی از معماری نسل بعدی ایدا لاولیس در دسترس نیست اما گمانه‌زنی‌های اخیر به عرضه‌ی یک کارت گرافیک مبتنی بر این معماری اشاره داشته‌اند که عملکرد آن بسیار بهتر از RTX 3090 Ti خواهد بود.

انویدیا

گفته می‌شود که این کارت از تراشه‌ی AD102، فرکانس کلاک بالاتر و ۴۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6X بهره خواهد برد. همچنین در برد آزمایشی این کارت از دو کانکتور ۱۶ پین PCIe 5.0 استفاده شده و انویدیا آن را به عنوان نسل جدید کارت‌های سری تایتان (Titan) به بازار عرضه خواهد کرد. گمانه‌زنی‌های قبلی به استفاده‌ی کارت‌های RTX 4080 و RTX 4070 از ۱۶ و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6X اشاره داشته‌اند. قرار است که انویدیا این سری از کارت‌های گرافیک خود را در پاییز سال جاری به بازار عرضه کند.

نظر شما در مورد کارت‌های شرکت انویدیا چیست؟ به‌‌نظر شما در حال حاضر کدام یک از شرکت‌های انویدیا و ای ام دی کارت‌های گرافیک بهتری را تولید می‌کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید