۱۱ نکته که به ارتقا کیفیت سفر شما کمک می کند - تکفارس 
۱۱ نکته که به ارتقا کیفیت سفر شما کمک می کند - تکفارس 

۱۱ نکته که به ارتقا کیفیت سفر شما کمک می کند

سپهر بندزر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 18:47
نکاتی که به سفر شما کمک می کنند

در اغلب اوقات، سفرهای طولانی به مکان‌های مختلف جهان امری هیجان‌انگیز و دلهره‌آور به شمار می‌رود. بعضی از افراد نیز بدون اطلاعات پایه و بدون مطالعه سفر می‌کنند. برای جلوگیری از روبرو شدن با کلاهبرداران، مدیریت هزینه‌های سفر و نکات دیگر مقاله ای را برای شما آماده کردیم که در افزایش تجربه سفر کاربردی خواهد بود.

در لحظه زندگی کنید

سفر

عکاسی یکی از بهترین روش‌های ثبت خاطرات خارق‌العاده است که می‌توانید آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. بااین‌حال لذت بردن از عکس‌های که ثبت می‌کنید باعث می‌شود تا از پیرامون واقعی خود به‌دور باشید و از طبیعت به‌اندازه کافی لذت نبرید.

بهتر است در چنین مواقعی از لحظات پیش روی خودآگاه باشید و لذت نگاه‌کردن به شگفتی‌های طبیعت را فدای یک عکس برای اینستاگرام خود نکنید، زیرا خاطره ما از دیدن طلوع آفتاب بسیار لذت‌بخش‌تر از ثبت تصویر آن است.

اصطلاحات و لغات بیشتری یادبگیرید

یادگیری سلام کردن، خداحافظی، تشکر و دیگر مکالمات کاربردی به‌منظور استفاده در کشورهای مختلف امری ضروری و حتی سرگرم‌کننده است. شما می‌توانید با یادگیری عبارات و لغات پیچیده‌تر مانند: درخواست نوشیدنی یا قهوه، مهارت‌های جدید و جالبی را یاد بگیرید که به شما در درک عمیق فرهنگ کشور موردنظر و طرز برخورد شما با مردم کمک می‌کند.

اگر در قدم های اولیه فکر میکنید که نمی‌توانید عبارات و لغات موردنظر را بدرستی و با احساس تلفظ کنید، میتوانید از برنامه Duolingo استفاده کنید که به شما در ارتقا هرچه بهتر زبان کمک می‌کند.

مدیریت هزینه ها

سفر

به یاد داشته باشید که نرخ ارز در هر کشوری متفاوت است و تبدیل آن می‌تواند برای برخی اشخاص امری پیچیده تلقی شود. به‌عنوان نمونه، زمانی که می‌خواهید ۱۰۰ پوند را به روپیه اندونزیایی تبدیل کنید، انگار در قرعه‌کشی برنده شده اید و ۲ میلیون روپیه دریافت می‌کنید.

فرایند تبدیل ارزها برای افرادی که با آن آشنایی ندارند ممکن است باعث شود که گیج شوند و پول بیشتری را نسبت به نیاز خود خرج کنند. به همین دلیل حتماً با خود ماشین‌حساب به همراه داشته باشید.

همچنین مطمئن شوید که پول کافی برای طول مسیر خود به همراه دارید. مخارج یکی از بخش‌های مهم سفر است که باید مدیریت شود تا در صورت برخورد با مشکلات پیش‌بینی‌نشده از آنها استفاده کنید. ایده خوبی است که یک کارت مسافرتی برای خود تهیه کنید تا دیگر از کارت بانکی استفاده نکنید و درگیر تبدیل ارز نشوید.

از وجود کلاهبرداران آگاه باشید

بسیاری از افرادی که به طور مداوم در سفر هستند خاطراتی را درباره کلاهبرداری و سو استفاده تعریف می‌کنند. اجتناب از برخورد با چنین افرادی آسان است و نباید در صورت برخورد با تمامی افراد نسبت به آنها بی‌اعتماد شوید.

ممکن است در طول سفر خود با افرادی مواجه شوید که می‌خواهند به شما کمک کنند و لطف آنها به‌قدری زیاد است که به آنها شک می‌کنید. تایلند یکی از کشورهای بدنام است که سالانه کلاهبرداران از مسافران بسیاری سو استفاده می‌کنند و باید مواظب وسایل و اشخاص اطراف خود باشید.

کار در تعطیلات

سفر

یکی از راه‌های آشنایی بافرهنگ جدید، کارکردن در آن کشور است. تدریس در مدارس چین یا شرکت در چیدن گروهی میوه در کامبوجیا، تجربه‌ای ارزشمندتر و دلگرم‌کننده‌تر از سفر به یک شهر و شهری دیگر است. کارکردن در چنین مکان‌هایی باعث می‌شود تا مهارت‌های جدیدی را بیاموزید و از آن در زندگی خود استفاده کنید.

ارتباطات اجتماعی خود را گسترش دهید

سفر

با وجود تمامی نکات، شما می‌توانید با صحبت‌کردن با مردم محلی از مکان‌های خاص، ناشناخته، جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌هایی که در نقشه راهنما ذکر نشده آگاه شوید.

مطمئن شوید که همسفران شما افرادی خلاق و پویا هستند و در انتخاب مسیرها و مقاصد دیگر که به بالارفتن کیفیت هرچه بهتر سفر شما می‌شود کمک کنند. چنین ارتباط کلامی باعث می‌شود تا دوست‌های جدید و بهتری پیدا کنید یا حتی به تقویت استحکام خانواده نیز کمک می‌کند.

از غذاهای محلی لذت ببرید

گردشگری سفر

خوردن خوراکی‌ها و طعم عجیب غذاهای محلی هر کشور از بخش‌های جدایی‌ناپذیر سفر است که خاطرات آن سال‌ها در ذهن شما باقی می‌ماند. یکی دیگر از معیارهای این خوراکی‌ها کیفیت است و غذاهایی که توسط فروشندگان خیابانی در حومه بانگکوک عرضه می‌شوند، اغلب اوقات بسیار بهتر از خوراکی‌ دست‌فروش‌های پد تای است.

هر کشور ادویه و طعم انحصاری خود را دارد و اگر دوست دارید تا طعم‌های مختلفی را امتحان کنید و یا از طعم غذاهای خود خسته شده‌اید، در سفر خود با مزه‌هایی خوشمزه و حتی عجیب روبرو خواهید شد که هرگز از وجود آنها آگاه نبودید.

بیمه

اگرچه بیمه یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر نیست اما با رعایت و استفاده از آن می‌توانید به خود و خانواده کمک کنید. از نظر آماری احتمال بیشتری است که در خانه و یا ماشین دچار مشکل شوید و وجود بیمه برای این دو گزینه ضروری است، بااین‌حال تأمین بیمه مسافرتی مناسب یک امر مهم است و ایمن بودن بهتر از پشیمانی است.

شما می‌توانید با مراجعه به برنامه و سایت‌های مختلف از بیمه‌های مسافرتی و تسهیلات آنها آگاه شوید و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

غیر قابل پیش بینی باشید

سفر

همیشه عاقلانه است که برای خود یک برنامه عجیب تنظیم کنید، زیرا شگفتی زمانی رخ می دهد که در حین سفر کمی غیرمنتظره باشید. در طول سفر تصمیمات و موقعیت‌های شما به افراد مختلفی بستگی دارد و تغییرات آب‌وهوا یکی از عواملی است که برنامه شما را تغییر می‌دهد و ندانستن اینکه در نهایت به کجا خواهید رفت، یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر به شمار می‌رود.

منطقی فکر کنید

اگرچه ممکن است بعضی از سنت‌ها بی‌معنی و حتی توهین‌آمیز باشد، اما باید به یاد داشته باشید که احترام به قوانین، سنت‌ها و دستورات دینی یکی از اولویت‌های مهم برای واردشدن به هر کشور است.

هر اجتماعی نظرات خاص خود را به همراه دارد و زمانی که به بخش ارزش آنها می‌رسیم نباید بی‌اهمیت و بی ادب باشیم. یکی از بهترین روش‌ها برای لذت بردن از سفر، تعصبی نبودن نسبت به عقاید مختلف است که لذت سفر را برای شما و خانواده‌تان دو چندان می‌کند.

برنامه های کاربردی

اگرچه برخی فکر می‌کنند که فناوری لذت سفر را از بین می‌برد، اما برنامه‌هایی معرفی شده‌اند که نباید آنها را از دست بدهیم. برنامه Rebtel به شما اجازه می‌دهد تا با هزینه کمتر و بدون نیاز به اینترنت تماس خود را با خانواده و دوستان برقرار کنید. برنامه Pack point به‌منظور بسته‌بندی سفارشی محصولات و بار شما طراحی شده است و در آخر برنامه Tinder، راهی آسان برای برقراری ارتباط با مسافران ناآشنا است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید