اولین تلوزیون‌های ۲۰۲۲ QLED سامسونگ معرفی شدند - تکفارس 
اولین تلوزیون‌های ۲۰۲۲ QLED سامسونگ معرفی شدند - تکفارس 

اولین تلوزیون‌های ۲۰۲۲ QLED سامسونگ معرفی شدند

مهدی ملکی
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - 18:45
تلویزیون میکرو LED

سامسونگ، CES و تلویزیون‌های جدید؛ این داستانی آشنا برای کاربران دنیای تکنولوژی و یکی از آن نشانه‌هایی است که اثبات می‌کند مراسم CES هنوز هم به درستی در حال برگزاری است.

به این ترتیب همان‌طور که احتمالاً حدس می‌زنید، امسال هم سامسونگ با معرفی تلویزیون‌های سری Neo QLED تصمیم گرفته است به همین روند ادامه دهد. سری مذکور برخلاف شرایط رایج این بازار که غالباً ما در آن شاهد تلویزیون‌های ۱۲۰ هرتز هستیم، به سمت ارائه اولین دسته از تلویزیون‌های ۴K و ۸K با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز گام برداشته است.

با این حال نیاز نیست چندان نگران تلویزیون‌های گران‌قیمت کنونی خود باشید. حتی سریع‌ترین رایانه‌های شخصی بازار هم شدیداً با فقر محتوای ۴K و ۸K مواجه هستند. بنابراین تلویزیون شما همانند پول داخل جیبتان، به این زودی‌ها، جایی نخواهد رفت.

اما به اصل موضوع بپردازیم. تلویزیون‌های جدید سامسونگ با چندین و چند ویژگی جدید برای خیره کردن چشم‌ها آماده هنرنمایی هستند. این تلویزیون‌ها فارغ از منبع، کیفیت تصویر را بهبود می‌دهند. تمام مدل‌های ۴K و ۸K از سری Neo QLED سامسونگ به جای بک‌لایت‌های ۱۲ بیت، به بک‌لایت‌های ۱۴ بیت مجهز شده‌اند که سطح روشنایی دقیق‌تری را مهیا می‌کنند.

کنترل تطبیقی نور جسم (Shape Adaptive Light Control) یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این سری است که حداقل روی کاغذ و در حالت تئوری کیفیت min-LEDهای به کار رفته در تلویزیون‌های مذکور را به طرز قابل توجهی بهبود می‌دهد. منتظر قابلیت‌های دیگر هستید؟ این غول کره‌ای از یک تقویت کننده عمق اشیای مبتنی بر هوش مصنوعی کمک گرفته است تا تلویزیون‌ها بتوانند سوژه اصلی تصاویر را به سادگی از پس‌زمینه تشخیص داده و برجسته کنند.

نرم‌افزار هم به همین ترتیب، نقش مهمی در این تلویزیون‌ها ایفا می‌کند. تمام تلویزیون‌های ۲۰۲۲ سامسونگ از هوم اسکرین جدیدی استفاده خواهند کرد که مدیریت بهتری روی محتوای قابل استریم انجام می‌دهد و حتی اجازه می‌دهد که نمایشگر در زمان استراحت، به حالت Ambient Display سوییچ کند.

ویژگی هاب بازی (Gaming Hub) اجازه می‌دهد که کاربر مستقیماً به تجربه بازی‌های کنسولی یا عناوین مبتنی بر سرویس‌های ابری مشغول شود. گیم‌بار (GameBar) با قرارگیری در کنار تمام این قابلیت‌ها با ارائه ویژگی‌های شخصی‌سازی تصویر، گام مثبت دیگری از سامسونگ برای نزدیک‌تر کردن گیمرها به خودش است.

ویژگی «با هم تماشا کنید» (Watch Together) هم شباهت‌های زیادی با شیرپلی شرکت اپل دارد و همانند همان سرویس به شما اجازه می‌دهد که حین پخش برنامه‌های تلویزیونی محبوب‌ خود، با دوستانتان در ارتباط باشید. از آن‌جایی که در سال ۲۰۲۲ میلادی و اوج قله‌های تکنولوژی به سر می‌بریم، این تلویزیون‌ها نه تنها مانع خرید NFTها نمی‌شوند بلکه امکان نمایش آن‌ها را هم در پیش روی شما قرار می‌دهند.

سایر تلویزیون‌های ۲۰۲۲ سامسونگ نیز از قافله جا نمانده‌ و با ویژگی‌های قابل ملاحظه‌ای رونمایی شده‌اند. این شما و این هم سری MicroLED که به واسطه طراحی بدون لبه خود، به سادگی قادر به سازگاری با تزئینات داخلی منزل خواهند بود. این سری تلویزیون‌ها ۱۰ درصد محدوده رنگ بیشتری را نسبت به نسل قبلی پوشش می‌دهند و شما می‌توانید کوچک‌ترین مدل آن‌ها را با ابعاد ۸۹ اینچ تهیه کنید.

اگر این ابعاد پاسخگوی نیاز شما نیست، مدل‌های ۹۹ و ۱۱۰ اینچی هم برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند. در سوی دیگر اگر شما به تلوزیون‌های بدون لبه علاقه ندارید و همان استایل نوستالژی را ترجیح می‌دهید، مدل‌های ۲۰۲۲ سری فریم (The Frame) سامسونگ این بار با شمایل هنری‌تر و شباهت بیشتر با بوم‌های نقاشی، یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

طبق رویه سال‌های گذشته، سامسونگ زمان عرضه و محدوده قیمت این تلویزیون‌ها را در زمان نگارش این خبر اعلام نکرده است. تلویزیون‌های سری فریم با ابعاد ۳۲ الی ۸۵ اینچ در دسترس قرار خواهند گرفت. همان‌طور که اشاره کردیم، خبری از قیمت این سری و سری‌های ۸K و MicroLED نیست اما شواهد نشان می‌دهند که باید بودجه زیادی را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

هنوز بسیار زود است که درباره رقابت تلویزیون‌های جدید سامسونگ با مدل‌های مشابه از رقبای بزرگی نظیر LG، سونی و سایر برندها حرف بزنیم. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد؛ دیر یا زود سیاست‌ها و رویکردهای این تولید کننده کره‌ای را در خصوص تلویزیون‌های OLED و سایر موارد مشاهده خواهیم کرد. تا آن زمان، همراه ما باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.