معرفی بازی Downhill Smash؛ سرعت و ذکاوت - تکفارس 
معرفی بازی Downhill Smash؛ سرعت و ذکاوت - تکفارس 

معرفی بازی Downhill Smash؛ سرعت و ذکاوت

مهدی ملکی
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - 21:00
معرفی بازی Downhill Smash

بازی‌های موبایل در بیشتر موارد به چند ضربه ساده روی نمایشگر خلاصه می‌شوند و توسعه‌دهندگان آن‌ها نیز تلاش چندانی برای تغییر آن نکرده‌اند. اکنون یک دهه از محبوبیت باورنکردنی آن‌ها می‌گذرد، و حتی پیش از اشاره به Downhill Smash نیز می‌توانیم بگوییم ما هنوز هم با همین روند روبه‌رو هستیم.

با این وجود بسیاری از عناوین موبایل، در سرگرم کردن مخاطب موفق‌تر از برادران بزرگ‌تر خود در کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی عمل کرده و گاه حتی درآمد بیشتری را هم به جیب ناشرانشان واریز می‌کنند.

در ادامه نیز ما قصد معرفی Downhill Smash، یکی از این آثار را داریم که اکنون برای دستگاه‌های اندروید، iOS و iPadOS در دسترس است. بازی یاد شده قرار نیست با مکانیزم‌های دست و پاگیر شما را سردرگم کند اما با تمام سادگیش، ساعت‌ها سرگرمی را به ارمغان می‌آورد. معجزه‌ای که در هر کنجی یافتنی نیست و این کنجی است که امروز به اتفاق به آن‌جا سفر خواهیم کرد.

آثار ران تاریخچه طولانی در صنعت بازی‌های ویدیویی دارند اما شاید بتوان گفت بازی‌های موبایل بودند که توانستند محبوبیت ان را به سطح جدیدی برسانند و نامش را پراکنده کننده کنند. احتمالاً بتوان بازی Temple Run را یکی از معروف‌ترین بازی‌های ران محسوب کرد که اکنون Downlhill Smash با الهام‌گیری از ژانر کلی و مولفه‌های اصلی آن، مسیری جدید را پیش روی بازیکنان قرار داده است.

در جهان Downhill Smash، در عوض موجودات جنگل بازی یاد شده، بهمن کوهستان به دنبال شماست و همچنین به جای زاویه دید سوم شخص، با زاویه دید ۲ بعدی رو به رو هستیم.

در سوی دیگر این بازی تلاش زیادی کرده است که با ادغام عناصر اصلی ژانرهای مختلف، تجربه منحصربه‌فردتری را رغم بزند اما در باطن ما با همان شرایط مواجه هستیم که پیش از این نیز در بازی‌های مشابه بی‌شماری به چشم دیده‌ایم.

برای مثال وجود زامبی‌ها در کنار موانع دیگری نظیر چوب‌ها، سنگ و … که در طول مسیر شما برای فرار از بهمن به چشم می‌خورند، نشان می‌دهد که مولفه‌های اصلی ژانر ران دست نخورده باقی مانده‌اند.

البته شاید بتوان یک استثنا‌ء را در این بین در نظر گرفت. در اغلب بازی‌های ران، شخصیت اصلی معمولاً به صورت خودکار حرکت می‌کند اما در این بازی شما باید با لمس مداوم صفحه، خودروی او را به حرکت وا دارید.

Downhill Smash

خوشبختانه مکانیزم لمس صفحه و حرکت خودرو به شدت درگیر کننده و اعتیادزا طراحی شده است تا شما همیشه در تلاش باشید و پس از هر شکست باز هم باز گردید و برای گذشتن از موانع، انگشت‌تان را روی صفحه بکشید.

اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ علاوه بر حرکت خودرو، سلاحی که در اختیار شماست، بدون نیاز به تنظیم، دائماً به موانع پیش‌رو شلیک می‌کند تا سرعت خودروی شما حفظ شود و تا جای ممکن از بهمن دور باقی بمانید.

البته این سلاح در اوایل بازی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد و باید برای تهیه آن به فروشگاه مراجعه کنید.

برای دور ماندن از بهمن و نابود کردن موانع پیش از دریافت سلاح، به ترتیب یک موشک ویژه و همچنین بنزین را در اختیار دارید.

شارژ شدن موشک شما مدتی طول می‌کشد و نمی‌توانید مدام از آن استفاده کنید که منطقی است. اگر بنزین شما به اتمام برسد، مرحله نیز عملاً به پایان می‌رسد و باید آن را دوباره از نو شروع کنید.

با مراجعه به فروشگاه خیلی زود متوجه می‌شوید که نه تنها سلاح بلکه ویژگی‌های اصلی خودرو شما قابل ارتقا هستند. وجود این فروشگاه به خودی خود یک مزیت بزرگ دارد: احساس عبث تکرار از بین می‌رود.

از آن‌جایی که گذراندن هر مرحله معمولاً چندین و چند بار به طول می‌انجامد، این فرصت مهیا می‌شود که هر بار با استفاده از پول جمع‌آوری شده از مراحل، به فروشگاه برگردید و با آپگرید برخی قسمت‌ها، با قدرتی بیشتر به ادامه مراحل بپردازید. این موضوع دلیل دیگری است که اعتیاد به Downhill smash را افزایش می‌دهد.

اگر به دنبال اثری ساده و جذاب هستید که دقایقی از روز را چه داخل منزل یا حین رفت و آمد تجربه کنید، این ساخته استودیو ZeptoLab دقیقاً مخصوص شماست. پشت سر گذاشتن مراحل بازی داخل مترو یا زمانی که در انتظار هستید، ارزش‌های آن را بهتر نشان می‌دهد. شما می‌توانید این بازی را دز فروشگاه گوگل پلی برای اندروید و از اپ استور برای دستگاه‌های مجهز به iOS و iPadOS دریافت کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.