اتحادیه اروپا اولین مانع ایلان ماسک برای محقق کردن ایده توییتر آزاد است - تکفارس 
اتحادیه اروپا اولین مانع ایلان ماسک برای محقق کردن ایده توییتر آزاد است - تکفارس 

اتحادیه اروپا اولین مانع ایلان ماسک برای محقق کردن ایده توییتر آزاد است

افشین نوری
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 15:15
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک دیروز سرانجام موفق به خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار شد و حالا خیلی‌ها منتظرند ببینند در ادامه چه اتفاقی می‌افتد.

بعد از موافقت هیئت مدیره توییتر برای فروش این شرکت به ماسک، حالا باید مراحل قانونی این کار انحام بشود که ممکن است چند ماه طول بکشد. ضمنا سازمان‌های مختلف قانون‌کذار نیز باید باید این پروسه را تائید کنند و مسلما یکی از این سازمان‌ها اتحادیه اروپاست که به‌د‌قت فرایند فروش توییتر را زیر نظر دارد تا هیچ‌گونه تخلفی در این زمینه رخ ندهد.

از طرف دیگر، اعضای این اتحادیه اخیرا لایحه‌ای را برای تصویب پیشنهاد داده‌اند که به موجب آن شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر باید محتواهای منتشرشده در پلتفرم خود را به‌دقت بررسی کنند و موارد مضر را به‌طور کامل حذف کنند. هر شرکتی که از این قانون تخطی کند باید ۶ درصد از درآمد سالانه خود را به‌عنوان جریمه پرداخت کند.

این در حالیست که ماسک اخیرا درباره برنامه‌های آینده خود برای توییتر گفته است که این شبکه اجتماعی نباید هر محتوایی را سانسور کند و باید اجازه دهد تا همه افراد نظرات خود را بیان کنند. حالا به نظر می‌رسد که ماسک برای محقق کردن این شعارها موانع سختی مثل لایحه جدید اتحادیه اروپا را که در بالا به آن اشاره شد در پیش روی خود خواهد داشت.

حالا سوالی که مطرح است این است که ماسک چگونه خواهد توانست به وعده‌های خود برای حفظ آزادی بیان در توییتر جامه عمل بپوشاند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا نگاه ماسک به توییتر صرفا مالی خواهد بود یا اینکه واقعا ایده‌های جدیدی برای این شبکه اجتماعی در ذهن دارد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید