بنچمارک های بیشتری از کارت گرافیک اینتل آرک A770 منتشر شد - تکفارس 
بنچمارک های بیشتری از کارت گرافیک اینتل آرک A770 منتشر شد - تکفارس 

بنچمارک های بیشتری از کارت گرافیک اینتل آرک A770 منتشر شد

مهدی حلوائی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:56
آرک A770

در حالی که کاربران انتظار دارند تا کارت گرافیک اینتل آرک A770 توان رقابت با کارت‌های انویدیا RTX 3070 و ای ام دی RX 6700 XT را داشته باشد اما اطلاعات فاش‌شده‌ی قبلی نشان می‌دهد که عملکرد این محصول ضعیف‌تر از دو کارت مذکور است. حالا به‌نظر می‌رسد که اینتل با عرضه‌ی چند به‌روزرسانی سعی در بهبود عملکرد این کارت داشته است.

مطالب مرتبط:

هر چند که اینتل مدتی پیش تراشه‌های موبایلی سری آرک آلکمیست را معرفی کرد اما ظاهراً درایورهای این تراشه‌ها هنوز به‌طور کامل آماده نبوده و همین موضوع موجب افت عملکرد آن‌ها شده است. اینتل برای جلوگیری از بروز مشکلات مشابه برای کارت‌های گرافیک سری آرک الکمیست، عرضه‌ی آن‌ها را به تاخیر انداخت. حالا اطلاعات افشاشده‌ی جدید از کارت گرافیک آرک A770 به هم‌رده بودن این محصول با ای ام دی RX 6600 XT و انویدیا RTX 3050 اشاره داشته‌اند.

آرک A770

آرک A770 اخیراً در بنچمارک Puget Bench با نمرات جدیدی برای آزمایش‌های Davinci Resolve مشاهده شد. این کارت موفق شد تا در دو آزمایش‌ Davinci Resolve نمرات ۳۹ و ۴۵ را کسب کند که از این نظر در جایگاه پایین‌تری از RTX 3070 قرار می‌گیرد. نکته‌ی جالب در مورد این آزمایش‌ها، استفاده از نسخه‌ی ۳۰.۰.۱۰۱.۱۷۲۳ درایور آرک A770 بود که جدیدترین درایور این کارت به حساب می‌آید.

علاوه بر مشکل ضعف درایورها، اینتل کار دشواری در بهینه‌سازی کارت‌های خود برای بسیاری از بازی‌های کامپیوتر، که در حال حاضر بدون هیچ مشکلی در سیستم‌های انویدیا و ای ام دی اجرا می‌شوند، خواهد داشت. این شرکت اعلام کرده است که ابتدا روی بهبود عملکرد ۱۰۰ بازی برتر کامپیوتر تمرکز خواهد کرد و سپس این لیست را گسترش خواهد داد.

نظر شما در مورد کارت‌های گرافیک سری آرک الکمیست چیست؟ به‌نظر شما آیا اینتل در این بخش از بازار شانس رقابت با انویدیا و ای ام دی را دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید