کره جنوبی اولین نمونه از شبکه های ۶G را در سال ۲۰۲۶ راه اندازی خواهد کرد - تکفارس 
کره جنوبی اولین نمونه از شبکه های ۶G را در سال ۲۰۲۶ راه اندازی خواهد کرد - تکفارس 

کره جنوبی اولین نمونه از شبکه های ۶G را در سال ۲۰۲۶ راه اندازی خواهد کرد

مهدی حلوائی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:29
6G

کره‌ جنوبی در سال ۲۰۱۹ با گسترش شبکه‌های ۵G باعث شد تا میزان استفاده از این فناوری در سرتاسر جهان افزایش پیدا کند. این کشور حالا قصد دارد تا گام دیگری در جهت پیشرفت اینترنت برداشته و نمونه‌ی اولیه‌ی شبکه‌های ۶G جهان را در سال ۲۰۲۶ مورد آزمایش قرار دهد.

گزارش‌های جدید همچنین به تصمیم دولت جدید کره جنوبی به راه‌اندازی اولین شبکه‌های ۶G در بین سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰ میلادی اشاره داشته‌اند. با این وجود، در حال حاضر هنوز برنامه‌ی دقیق این کشور برای ایجاد و گسترش شبکه‌های ۶G مشخص نیست. شرکت سامسونگ در اواخر سال گذشته میلادی این فناوری را در کشور آمریکا مورد آزمایش قرار داد. در جریان این آزمایش، سامسونگ از نمونه‌ی اولیه‌ی وسایل مخابراتی ۶G برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده کرد.

6G

گزارش منتشرشده از سوی سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت موفق شد تا در آزمایش مذکور، داده‌های مورد نظر را با سرعت ۶.۲ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. دستگاه مخابراتی مورد استفاده در این آزمایش نیز دارای فرکانس ۱۴۰ گیگاهرتز و پهنای باند ۲ گیگاهرتز بوده است. انتظار می‌رود که کره جنوبی جزئیات بیشتری از برنامه‌ی خود برای توسعه‌ی شبکه‌های ۶G را در ماه‌های آینده به اشتراک بگذارد.

نظر شما در مورد فناوری ۶G چیست؟ به‌نظر شما آیا این فناوری به محبوبیت مناسبی دست پیدا خواهد کرد؟ نظرتات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizhina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید