لیست محبوب ترین گوشی های ۵G دنیا منتشر شد - تکفارس 
لیست محبوب ترین گوشی های ۵G دنیا منتشر شد - تکفارس 

لیست محبوب ترین گوشی های ۵G دنیا منتشر شد

افشین نوری
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:50
گلکسی A53 و گلکسی A33

اپل با ارائه فناوری ۵G برای گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و ۱۳ توانست نظر مشتریان را جلب کند، اما به نظر می‌رسد گوشی‌های اندرویدی ظرفیت زیادی در این بخش دارند.

مو‌سسه Counterpoint با انتشار گزارشی گفته است که سامسونگ همچنان پیشتاز فروش گوشی‌های اندرویدی ۵G است و این شرکت هم در بخش گوشی‌های پرچمدار و هم در بخش گوشی‌های میان‌رده محصولات ۵G خوبی عرضه کرده است.

طبق این گزارش، محبوب‌ترین گوشی ۵G سامسونگ مدل گلکسی A52s 5G بوده است. این گوشی همچنین محبوب‌ترین گوشی ۵G دنیاست. این گوشی بیشترین فروش را در اروپای غربی داشته و برای شش ماه متوالی پرفروش‌ترین گوشی این بازار بوده است.

5G

دومین گوشی اندرویدی پرطرفدار ۵G، مدل گلکسی S22 اولترا بوده که حدود ۳ درصد از کل فروش جهانی را به خودش اختصاص داده است. این گوشی فروش بسیار خوبی در آمریکا و کره جنوبی داشته است.

اما در رتبه سوم گوشی گلکسی S21 FE قرار دارد که همین چند ماه پیش معرفی شد. این گوشی تقاضای بسیار زیادی در کشورهای آلمان و آمریکا داشته که علت آن تخفیف‌های خوبی بوده که اپراتورهای ورایزن و AT&T به مشتریان خود داده‌اند.

سامسونگ گلکسی S21 FE

دو گوشی دیگری که ارزش ذکر کردن دارند عبارتند از گلکسی A32 5G و گلکسی A22 5G که به‌ترتیب در رده‌های چهارم و دهم قرار گرفته‌اند. هر دو گوشی قیمت پایینی دارند و مدل اول عمدتا در انگلیس و آمریکا و مدل دوم بیشتر در هند مورد توجه مشتریان قرار گرفته‌اند. البته با توجه به معرفی گوشی گلکسی A33 5G انتظار می‌رود فروش A32 5G کاهش یابد، اما گلکسی A22 5G به‌خاطر معرفی نشدن A23 5G همچنان به فروش خود ادامه خواهد داد.
  
در مورد سایر شرکت‌ها نیز باید بگوییم که اوپو با گوشی رنو ۷ ۵G توانسته مشتریان زیادی را جلب خود کند. آنر نیز دو گوشی آنر ۶۰ و آنر X30 را در رتبه‌های ششم و نهم دارد. شرکت ویوو با گوشی ویوو S12 و شیائومی با گوشی ردمی K40 نیز جزو ده تای برتر هستند.

در مجموع، گوشی‌های اندرویدی ۶۷ درصد از بازار ۵G را در اختیار دارند و ۳۳ درصد بقیه متعلق به سری آیفون ۱۲ و ۱۳ است.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید