اولین نسخه بتا اندروید ۱۳ عرضه شد - تکفارس 
اولین نسخه بتا اندروید ۱۳ عرضه شد - تکفارس 

اولین نسخه بتا اندروید ۱۳ عرضه شد

افشین نوری
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:30
اندروید ۱۳

گوگل سرانجام اولین نسخه بتا اندروید ۱۳ را عرضه کرد. این نسخه فقط برای گوشی‌های پیکسل ارائه شده است که شامل مدل‌های پیکسل ۴ تا پیکسل ۶ پرو می‌شوند. نسخه بتا ۱ فقط دارای سه قابلیت جدید است و شامل کنترل‌های بیشتری برای فایل‌های اشتراک‌گذاری شده می‌شود.

این نسخه همچنین شامل همه ارتقاهایی می‌شود که در پیش‌نمایش دوم توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ وجود داشت که از آن جمله می‌توان به درخواست مجوز ارسال نوتیفیکیشن برای اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. قابلیت‌های دیگری مثل پشتیبانی از بلوتوث LE و پشتیبانی از MIDI 2.0 نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

نسخه بتا ۱ اندروید اندروید ۱۳ برای همه کاربران قابل‌دسترس است و از آنجائیکه نسخه‌های بتا از نظر امنیتی مطمئن هستند، گوگل فعلا تا ماه ژوئن روی پایداری این نسخه تمرکز نخواهد کرد و نسخه نهایی آن را نیز احتمالا بعد از ماه جولای عرضه خواهد کرد. نسخه‌های بتا صرفا برای توسعه‌دهندگان است تا اپلیکیشن‌های خود را با سیستم جدید سازگار کنند.

در ضمن باید توجه داشته باشید که نسخه‌های بتا عموما فاقد قابلیت‌های بصری هستند و در مورد اندروید ۱۲ نیز قابلیت Material You تا زمان برگزاری کنفرانس I/O 2021 ارائه نشد. در هر حال اگر علاقمند به نسخه‌های بتا هستید بهتر است تا زمان کنفراس I/O 2022 که ماه آینده برگزار خواهد شد صبر کنید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید