درآمد TSMC از فروش تراشه به اپل در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷ میلیارد دلار خواهد بود - تکفارس 
درآمد TSMC از فروش تراشه به اپل در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷ میلیارد دلار خواهد بود - تکفارس 

درآمد TSMC از فروش تراشه به اپل در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷ میلیارد دلار خواهد بود

مهدی حلوائی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:57
TSMC

همان‌طور که می‌دانید، شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) بزرگ‌ترین شرکت مستقل دنیا بوده و مهم‌ترین مشتری این شرکت نیز اپل است. حالا خبرگزاری Digitimes در گزارشی اعلام کرده است که این شرکت حدود ۱۷ میلیارد دلار از درآمد خود در سال ۲۰۲۲ را از طریق فروش تراشه‌ به اپل به‌دست خواهد آورد. این در حالی است که درآمد TSMC از فروش تراشه به اپل در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۱۳.۸ میلیارد دلار بود.

انتظار می‌رود که TSMC ارسال تراشه‌های خود به شرکت اپل را از نیمه‌ی اول ماه ژوئن آغاز کند. گفته می‌شود که A16 یکی از تراشه‌هایی خواهد بود که در دسترس اپل قرار می‌گیرد و این شرکت از آن در سری آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد. TSMC اخیراً اعلام کرده بود که عرضه‌ی تراشه‌های ۳ نانومتری و ۲ نانومتری خود را به ترتیب از سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

شرکت‌ TSMC در طراحی تراشه‌ها نقشی نداشته و تنها با استفاده از طراحی شرکت‌های دیگری مانند اپل، تراشه‌های مورد نظر را تولید می‌کند. آقای موریس چانگ (Morris Chang)، مدیر عامل TSMC، روز گذشته اعلام کرده بود که آمریکا بهترین طراحان تراشه در جهان را در اختیار دارد. شرکت‌های کوالکام، اینتل، انویدیا و ای ام دی تنها برخی از مشتریان این شرکت تایوانی می‌باشند. درآمد TSMC در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی برابر با ۴۹۱.۰۸ میلیارد دلار بوده که از این میزان ۲۰۲.۷۳ میلیارد دلار آن سود خالص این شرکت بوده است.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید