ایلان ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید - تکفارس 
ایلان ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید - تکفارس 

ایلان ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید

مهدی ملکی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 00:37
ایلان ماسک توییتر را خرید

توییتر طی انتشار یک بیانیه برای خبرگزاری‌ها، تایید کرد با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک موافقت کرده، بنابراین ماسک اکنون صاحب جدید این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. ماسک این شرکت را ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم خریداری کرده است.

ماسک نیز در این بیانیه، در خصوص یکی از بزرگ‌ترین خریدهای تاریخ تکنولوژی، این‌گونه اظهار نظر کرد:

آزادی بیان، زمینه‌ساز یک دموکراسی موثر است و توییتر یک میدان دیجیتالی است، جایی که مسائل حیاتی آینده بشریت در آن مورد بحث قرار می‌گیرند.

من همچنین می‌خواهیم توییتر را به وسیله بهبود از طریق ویژگی‌های جدید [از جمله] متن باز کردن الگوریتم‌ها جهت بالا بردن اعتماد، از میان برداشتن ربات‌های هرزنامه و احراز هویت همه انسان‌ها، بهتر از همیشه کنم.

مدیر عامل اجرایی کنونی توییتر پاراگ آگراوال نیز از قافله جا نمانده است:

توییتر هدف و رابطه‌ای دارد که بر کل جهان تاثیر می‌گذارد. به شدت به تیم‌های خودمان افتخار می‌کنیم و تحت تاثیر این کاری قرار گرفته‌ایم که هرگز چیزی مهم‌تر از آن نبوده است.

ماسک پیش‌تر مشخص کرده بود که برای تصاحب توییتر، ۲۵.۵ میلیارد دلار از ارزش آن را به صورت وام و ۲۱ میلیارد دلار را از هزینه شخصی خود پرداخت خواهد کرد. مدت بسیار کوتاهی بعد از این که ماسک اعلام کرد به دنبال خرید توییتر است، هیئت مدیره این شرکت با به راه انداختن استراتژی قرص سمی، نشان داد که علاقه‌ای به این ماجرا ندارد.

با این حال، مشخص نیست که چه چیزی نظر هیئت مدیره توییتر را تغییر داد. به همین شکل، چندان واضح نیست که ماسک دقیقاً چه تاثیری روی این شبکه اجتماعی معروف خواهد داشت و از کجا شروع به اعمال تغییرات خواهد کرد. زمانی که او ابتدا موفق به تصاحب ۹.۲ درصد از سهام توییتر شد، با راه‌اندازی یک نظرسنجی درباره علاقه کاربران به وجود دکمه ویرایش نظرخواهی کرد که همین حالا هم در دست توسعه قرار دارد.

او به فاصله کوتاهی از این نظرسنجی، پیشنهاد حذف تبلیغات از توییتر آبی، کاهش هزینه اشتراک و اضافه کردن دوج کوین به عنوان یکی از روش‌های پرداخت را داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید