گزارش: ممنوعیت ورود گوشی به روسیه باعث افزایش محبوبیت گوشی‌های داخلی این کشور نشده است - تکفارس 
گزارش: ممنوعیت ورود گوشی به روسیه باعث افزایش محبوبیت گوشی‌های داخلی این کشور نشده است - تکفارس 

گزارش: ممنوعیت ورود گوشی به روسیه باعث افزایش محبوبیت گوشی‌های داخلی این کشور نشده است

افشین نوری
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 19:14
روسیه

طبق یک گزارش جدید، تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه و محدودیت‌ واردات گوشی به داخل این کشور باعث نشده محبوبیت گوشی‌های ساخت روسیه افزایش بیابد.‌

در این گزارش آمده است که براساس داده‌های به دست آمده از دومین خرده‌فروشی بزرگ گوشی هوشمند در روسیه که بیش از ۲۹۰۰ شعبه در سرتاسر این کشور دارد، گوشی روسی ۳۷۰ AYYA T1 در فاصله زمانی بین ژانویه تا مارس فقط ۶.۷ میلیون دستگاه فروخته است.

لازم به ذکر است که گوشی ۳۷۰ AYYA T1 از ماه اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شده است و مجهز به تراشه هلیو P70 مدیاتک با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ است. شرکت Rostec گفته است که مدل جدید این گوشی قرار است با سیستم‌عامل روسی Aurora معرفی بشود. فروش این گوشی عمدتا در شهرهای مسکو، سن پطرزبورگ و منطقه Sverdlovsk بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد که میزان فروش آن از ماه مارس به این سو کاهش یافته است.

روسیه در سال‌های اخیر در تولید گوشی داخلی چندان موفق نبوده است و حتی سرمایه‌گذاری برخی شرکت‌های چینی مثل YotaPhone نیز نتوانسته به این امر کمکی بکند.

در هر حال به نظر نمی‌رسد که گوشی‌های روسی بتوانند به‌طور کامل جایگزین گوشی‌های خارجی بشوند. اما با توجه به شرایط به وجود آمده احتمالا به این زودی‌ها شاهد رونق بازار گوشی هوشمند در این کشور نخواهیم بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید