نسخه دسکتاپ سری آرک الکمیست شامل ۷ نسخه مختلف خواهد بود - تکفارس
نسخه دسکتاپ سری آرک الکمیست شامل ۷ نسخه مختلف خواهد بود - تکفارس

نسخه دسکتاپ سری آرک الکمیست شامل ۷ نسخه مختلف خواهد بود

مهدی حلوائی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 16:13
آرک الکمیست

یکی از افشاگران مشهور بازار کارت‌های گرافیک با نام کاربری Komachi امروز در خبری اعلام کرد که کارت‌های گرافیک سری آرک الکمیست شرکت اینتل شامل حداقل ۷ نسخه‌ی مختلف با نام‌های A350 ،A380 ،A580 ،A570 ،A770 و A310 خواهد بود. این اولین باری است که نام نسخه‌ی ۸ گیگابایتی A770 به میان آورده می‌شود.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر مشخصات دقیق کارت‌های سری آرک الکمیست اعلام نشده و احتمالاً تا چند هفته‌ی دیگر نیز خبری از این مشخصات نخواهد بود. با این وجود گفته می‌شود که اینتل در حال آماده‌سازی نسخه‌ی محدود یکی از این کارت‌هاست که احتمالاً قدرتمندترین آن‌ها نیز می‌باشد. گمانه‌زنی‌های قبلی به عرضه‌ی این کارت با نام آرک َ۷۸۰ اشاره داشته‌اند اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از عملکرد این کارت در دسترس نیست.

آرک الکمیست

کارت آرک A770 با بیش از ۱۲.۷ گیگابایت VRAM (احتمالاً نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی) حدود ۱۰ روز پیش در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شده بود. بر اساس اطلاعات فاش‌شده در این بنچمارک، A770 از تراشه‌ی گرافیکی ACM-G10 با ۳۲ هسته‌ی Xe پشتیبانی خواهد کرد. با این وجود، Kamachi اعلام کرده است که اینتل نسخه‌ی ۸ گیگابایتی این کارت را نیز به بازار عرضه می‌کند.

گفته می‌شود که کارت A350 از تراشه‌ی ACM-G11 با ۶ هسته‌ی Xe استفاده خواهد کرد و نسخه‌های A380 و A310 نیز به ترتیب از ۸ و ۴ هسته‌ی Xe بهره خواهند برد. ظاهراً اینتل قصد دارد تا این سه نسخه را به عنوان رقیب کارت‌های RTX 3050 و RX 6500 شرکت‌های انویدیا و ای ام دی روانه‌ی بازار کند. در حال حاضر این شرکت تاریخ دقیق عرضه‌ی کارت‌های سری آرک الکمیست را اعلام نکرده است اما گمانه‌زنی‌های قبلی به عرضه‌ی آن‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی اشاره داشته‌اند.

نظر شما در مورد کارت‌های گرافیک سری آرک الکمیست چیست؟ به‌نظر شما آیا اینتل در این بخش از بازار توان رقابت با شرکت‌های انویدیا و ای ام دی را خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: VideoCardz

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید