اینستاگرام در حال توسعه ویژگی قالب هاست - تکفارس 
اینستاگرام در حال توسعه ویژگی قالب هاست - تکفارس 

اینستاگرام در حال توسعه ویژگی قالب هاست

مهدی ملکی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:37
اینستاگرام

اینستاگرام مشغول تست ویژگی جدیدی به نام تمپلیتس (Templates) یا قالب‌هاست که به تولید کنندگان محتوا اجازه می‌دهد با استفاده از سایر فرمت‌های ویدیویی موجود در این پلتفرم، دست به ساخت ریلز یا همان حلقه‌ها بزنند.

ظاهراً قالب‌های اینستاگرام شباهت زیادی به قالب‌های تیک تاک دارند. اپلیکیشن تیک تاک به کاربرانش اجازه می‌دهد محتوای خود را درون سکانس‌های از پیش ساخته شده قرار دهند.

نه تنها پیش‌تر یک کاربر در ماه ژانویه سال جاری با مهندسی معکوس وجود این ویژگی را گزارش داد، بلکه گروه کوچکی از کاربران همین حالا هم می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. در ویدیو منتشر شده از این ویژگی، می‌توان مشاهده کرد که این ابزار اجازه می‌دهد افزون بر انتخاب و قراردهی کلیپ‌ها در قاب‌های آماده، اجازه می‌دهد کاربر موسیقی مورد نظر خود را هم به ترکیب موجود اضافه کند.

شاید عرضه این ویژگی نیاز کاربران به استفاده از قالب‌های آماده وب‌سایت‌هایی مانند Canva را برطرف کند. از طرفی با انتشار این ویژگی، احتمالاً کاربران کمتری به آموزش‌های آنلاین در این زمینه نیاز خواهند داشت.

متا، شرکت مادر اینستاگرام در بیانیه جدید خود تایید کرده که این ویژگی در دسترس گروه بسیار اندکی از کاربران قرار گرفته است. این ویژگی جدید، مشخصاً برای جلب توجه کاربران به استفاده از ریلز در مقابل اشتراک پست‌های تیک تاک است. مدتی پیش اینستاگرام اعلام کرد از این پس اولویت بیشتری برای نمایش پست‌های اورجینال خواهد داشت.

آدام موزری (Adam Mosseri) مدیر اینستاگرام اخیراً این موضوع را از طریق توییتر تایید کرده است. او طی یک یک ویدیو به سه ویژگی جدید اینستاگرام یعنی تگ‌های محصولات، تگ بهبود یافته برای کاربران و همچنین اعطای اولویت بیشتر به ریلزهای اورجینال، اشاره کرده است.

بنابراین در آینده، محتوایی که از پایه خودتان تولید می‌کنید، بیش از محتوایی که باز نشر می‌نمایید، در اولویت اینستاگرام برای نمایش به سایرین قرار خواهد گرفت. از طرفی این سوال مطرح است، آیا محتوایی که خودتان با تلاش و زحمت روی سایر پلتفرم‌ها تولید نموده و اکنون آن را بازنشر می‌کنید هم چنین شرایطی را سپری خواهد کرد؟

جواب دادن به این سوال آسان نیست و باید منتظر بمانیم و در عمل ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر در این زمینه را، از این لینک تکفارس مطالعه کنید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید