افشای اطلاعات تازه درباره مشخصات سری آیفون ۱۴ اپل - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره مشخصات سری آیفون ۱۴ اپل - تکفارس 

افشای اطلاعات تازه درباره مشخصات سری آیفون ۱۴ اپل

افشین نوری
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:48
آیفون 14 پرو مکس

اپل سال گذشته سری آیفون ۱۳ را با ارتقا‌های اندکی معرفی کرد، اما امسال به نظر می‌رسد سری آیفون ۱۴ را به تغییرات جدیدی عرضه خواهد کرد. مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ اطلاعات تازه‌ای درباره این سری منتشر کرده است.

به‌گفته گورمان، مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ارتقاهای بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی خود خواهند داشت. از طرفی یک مدل ۶.۷ اینچی مکس جایگزین مدل مینی ۵.۴ اینچی خواهد شد.

این تحلیلگر همچنین گفته است که گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس از تراشه سال گذشته A25 بایونیک استفاده خواهند کرد اما مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس مجهز به پردازنده پیشرفته و ۴ نانومتری A16 بایونیک خواهند بود. این تراشه نسبت به مدل قبلی خود عملکرد بهتر و مصرف انرژی بهینه‌تری خواهد داشت.

مدل‌های پرو همچنین از فناوی پانچ هول برای دوربین سلفی و سیستم فیس آیدی خود استفاده خواهند کرد، ولی مدل‌های غیرپرو همچنان از ناچ بهره خواهند برد.

گورمان همچنین گفته است که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به جای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سال گذشته استفاده خواهند کرد. ارتفاع لنز این دوربین حدود ۵ الی ۱۰ بیشتر خواهد بود.

از طرف دیگر، همه مدل‌های سری آیفون ۱۴ از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد که به کاربران اجازه خواهد داد تا در مواقع بحرانی با اورژانس ارتباط ماهواره‌ای برقرار بکنند.

در ضمن، سری آیفون ۱۴ با یک رنگ بنفش جدید عرضه خواهد شد که رنگ آن بسته به شرایط نوری تغییر خواهد کرد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید