ایلان ماسک برای تامین هزینه خرید توییتر با دردسرهای زیادی مواجه شده است - تکفارس 
ایلان ماسک برای تامین هزینه خرید توییتر با دردسرهای زیادی مواجه شده است - تکفارس 

ایلان ماسک برای تامین هزینه خرید توییتر با دردسرهای زیادی مواجه شده است

افشین نوری
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 22:29
ایلان ماسک

ایلان ماسک این هفته اعلام کرد که برای خرید توییتر به قیمت ۴۳ میلیارد دلار قادر به فراهم کردن ۴۶.۵ میلیارد دلار با استفاده از فاندهای قرضی است. حالا کارشناسان می‌گویند که این کار، ایلان ماسک را به زحمت خواهد انداخت.

ماسک در تلاش برای جمع‌آوری فاند برای خرید توییتر توانسته از طریق برگزاری ویدیوکنفرانس‌های متعدد، رضایت ۱۲ موسسه اعتباری را جلب کند و آن‌ها را درباره ایده‌هایش برای آینده شبکه اجتماعی توییتر متقاعد بکند.

ماسک تا الان توانسته فقط ۱۳ میلیارد دلار در قالب وام دریافت کند و ۱۲.۵ میلیارد دیگر می‌خواهد از محل سهام تسلا تامین کند و ۲۱ میلیارد دیگر را از راه فروش برخی سهام خود آماده کند. ماسک برای متقاعد کردن بانک‌ها و موسسات اعتباری برای دریافت وام، مجبور شده ثابت کند که در صورت تصاحب توییتر سودآوری آن را تضمین خواهد کرد.

به‌تازگی نیز نمایندگان کنگره آمریکا از توییتر خواسته‌اند که اسناد مکاتبات خود با ماسک را نگه دارد تا زمینه برای تحقیق و تفحص این نهاد قانونی باز بماند.

توییتر هفته گذشته با اتخاذ تاکتیک قرص سمی سعی کرد تا مانع از تصاحب کامل این شرکت توسط ماسک بشود. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این ماجرا درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید