رشد آی او اس و سلطه اندروید بر بازار سیستم عامل های موبایل - تکفارس 
رشد آی او اس و سلطه اندروید بر بازار سیستم عامل های موبایل - تکفارس 

رشد آی او اس و سلطه اندروید بر بازار سیستم عامل های موبایل

مهدی حلوائی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:05
آی او اس و اندروید

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی StockApos، سیستم‌ عامل آی او اس در طی چهار سال گذشته به رشد خوبی دست پیدا کرده و موفق شده تا بخش قابل توجهی از بازار سیستم عامل‌های موبایل را به خود اختصاص دهد. با این وجود، اندروید کماکان بر این بازار سلطه دارد.

سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۷ درصد از بازار را در اختیار داشت اما این عدد در سال گذشته با افتی ۸ درصدی به ۶۹ درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که سهم آی او اس از بازار در مدت زمان مشابه از ۱۹ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته است. این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اما اصلی‌ترین آن‌ها، افزایش تولید گوشی‌ها و تبلت‌های اپل بوده است. این شرکت در چند سال اخیر چهار گوشی پرچمدار آیفون را به بازار عرضه کرد و همچنین نسل جدید سری آیفون SE را نیز در دسترس کاربران قرار داد.

آی او اس و اندروید

هر چند که عملکرد اپل در چند سال اخیر تحسین‌برانگیز بوده اما بعید است که سیستم عامل آی او اس بتواند جایگاه اندروید در بازار را از آن خود کند چرا که ساختار متن باز اندروید امکان استفاده از آن در دستگاه‌های مختلف را می‌دهد اما آی او اس تنها در گوشی‌ها و تبلت‌های اپل قابل نصب است.

همچنین قیمت گوشی‌های اندرویدی بسیار پایین‌تر از آیفون بوده و برای مثال، گوشی‌های مجهز به آی او اس تنها ۱۰ درصد از بازار کشورهای آفریقا و آمریکای جنوبی را در اختیار دارند. در طرف دیگر، سری آیفون در آمریکای شمالی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بیش از ۵۰ درصد از کاربران این منطقه از گوشی‌های شرکت اپل استفاده می‌کنند.

نظر شما در مورد آی او اس چیست؟ به‌نظر شما آیا این سیستم عامل می‌تواند جایگاه اندروید را به خطر بیندازد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.