CNN+ مدت کوتاهی بعد عرضه به کار خود پایان می دهد - تکفارس 
CNN+ مدت کوتاهی بعد عرضه به کار خود پایان می دهد - تکفارس 

CNN+ مدت کوتاهی بعد عرضه به کار خود پایان می دهد

مهدی ملکی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 16:42
CNN پلاس و وارنر مدیا

چند سال گذشته شرکت‌های رسانه‌ای بیشتر و بیشتری به پتانسیل‌های درآمدزایی سرویس‌های استریم ویدیو واقف شده‌اند و اکنون شاهد موج عظیمی از عرضه چنین سرویس‌هایی نظیر CNN+ هستیم.

با این حال، هر چه قدر بازار بیشتر اشباع می‌شود، بودجه ماهانه کاربران دست نخورده باقی مانده و فضای زیادی برای عرض اندام سرویس‌های جدید باقی نمی‌ماند.

وارنر مدیا (WarnerMedia)، صاحب CNN با تاثیر پذیرفتن از همین جو، تنها مدت کوتاهی بعد از راه‌اندازی سرویس CNN+ یعنی حدود یک ماه، آن را در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۳۰ آوریل ۲۰۲۲) غیرفعال می‌کند. طبق گزارش‌ها CNN صدها میلیون دلار به این سرویس جدید خود تزریق کرده بود تا با اشتراک ماهانه ۵.۹۹ دلار، مستندها و برنامه‌های زنده باکیفیتی را استریم کند.

CNN علاوه بر هزینه‌های راه‌اندازی این سرویس، تلاش داشت با هزینه‌‌های جانبی و فراهم کردن حضور میزبانان مجرب از جمله کریس والاس (که قبلاً در برنامه Fox News Sunday مشغول به کار بود)، آدی کورنیش (از برنامه All Things Considered شبکه NPR و همچنین Pop Culture Happy Hour) و آلیسون رومن (سابقاً در Buzzfeed Food و Bon Appeit) محتوای خود را هر چه بیشتر به سطحی که مد نظر داشت، نزدیک کند.

CNN و وارنر مدیا هرگز درباره محبوبیت این سرویس سخنی به میان نیاوردند اما طبق گزارش‌های رسانه CNBC، می‌توان پذیرفت CNN+ کمتر از ۱۰ هزار کاربر روزانه را به خود جذب کرده بود. با این وجود، به نظر می‌رسد تعطیلی این سرویس ارتباطی به محبوبیتش ندارد بلکه به علت تغییر مالکیت CNN رخ می‌دهد. AT&T اخیراً روند فروش وارنر مدیا به دیسکاوری (Discovery) را به پایان رساند تا از این پس، این زیرمجموعه تحت نام وارنر مدیا دیسکاوری به فعالیت خود ادامه دهد.

اوایل این ماه HBO مکس و دیسکاوری پلاس با یکدیگر ادغام شدند و حالا به نظر می‌رسد مدیران اجرایی این شرکت علاقه چندانی به صرف هزینه برای فعال نگه داشتن یک سرویس استریم دیگر ندارند. این اخبار دقیقاً یک روز بعد از اعلام خبر کاهش مشترکان ماهانه نتفلیکس طی ده سال گذشته، منتشر شد.

نتفلیکس اخیراً گزارش داده تعدادی از کاربران ماهانه خودش را برای اولین بار طی ده سال گذشته از دست داده که احتمالاً به علت افزایش قیمت اشتراک این شرکت در ایالات متحده و کانادا و همچنین عدم خدمات‌دهی به روسیه است. در واقع نتفلیکس انتظار ۲.۵ میلیون مشترک را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ داشت اما بسته شدن کسب‌وکار این شرکت در روسیه باعث از دست رفتن ۷۰۰ هزار مشترک شد. در کانادا و آمریکا نیز تعداد مترکین این سرویس ۶۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

منبع: XDA-Developers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.