گلکسی S20 اولترا جان یک سرباز اوکراینی را نجات داد - تکفارس 
گلکسی S20 اولترا جان یک سرباز اوکراینی را نجات داد - تکفارس 

گلکسی S20 اولترا جان یک سرباز اوکراینی را نجات داد

مهدی ملکی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 22:24
جنگ

این اولین باری نیست که می‌شنویم یک محصول الکترونیک، جلوی یک گلوله واقعی را گرفته و جان شخص را نجات داده است. این بار نیز یک گلکسی S20 اولترا و قاب محافظ آن و همچنین پلاک، جلوی یک گلوله ۷.۶۲ واقعی را سد کرده تا یک سرباز اوکراینی زنده بماند.

در ویدیو جدید منتشر شده در فضای مجازی می‌توان این سرباز را مشاهده کرد که گلوله فرو رفته در قاب یک گوشی را نشان می‌دهد. اگرچه درون این ویدیو نمی‌توان خود گوشی را مشاهده کرد اما با توجه به جزئیات، احتمالاً شاهد قاب S View Flip Cover مخصوص گلکسی S20 اولترا هستیم. از طرفی سرباز مذکور ادعا می‌کند ۶۷۵ دلار برای تهیه این گوشی پرداخت کرده است.

اوکراین گلکسی S20 اولترا سامسونگ

سرباز اوکراینی باور دارد وجود قاب، گوشی و همچنین پلاک جنگی، جان او را نجات داده‌اند. مشخص است که در حالت عادی، گلکسی S20 اولترا و قاب آن قادر به انجام این کار نیستند. این پرچم‌دار سابق سامسونگ، چند سال پیش و حین عرضه، نتایج خوبی را در تست‌های مقاومت کسب کرده بود.

همان‌طور که اشاره کردیم، این نخستین باری نیست که چنین ماجرایی رخ می‌دهد و گوشی‌ها ثابت می‌کنند که می‌توانند ضدگلوله باشند. پیش‌تر یکی از مدیران اجرایی نوکیا در سال ۲۰۱۶ گزارش داد نوکیا ۳۰۱ که اولین بار در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، با توقف یک گلوله جان یک مرد را در افغانستان نجات داده است.

نمونه آشکارتر این چنین رویدادهایی، به اوایل ماه جاری میلادی باز می‌گردد؛ زمانی که یک هدست ریزر در مقابل یک گلوله مقاومت نشان داد و به این ترتیب یک پسر ۱۸ ساله در کالیفرنیای آمریکا از مرگ گریخت.

اکنون نزدیک به ۲ ماه از آغاز حمله نظامی روسیه علیه اوکراین می‌گذرد. به دنبال این تهاجم، بسیاری از شرکت‌ها، فعالیت خود در روسیه را به حالت تعلیق در آوردند.

افزون بر نوکیا، اخیراً اینتل در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام فعالیت‌های خود در روسیه را به علت حمله‌ی نظامی این کشور به اوکراین متوقف می‌کند. تعداد نیروی کار این شرکت در روسیه به چیزی حدود ۱۲۰۰ نفر می‌رسد. اینتل پیش از این نیز ارسال محصولات خود به روسیه و بلاروس را متوقف کرده بود. خروج اینتل از روسیه در حالی اتفاق افتاده که تا به حال بیش از ۶۰۰ شرکت بزرگ از این کشور خارج شده‌اند.

منبع: Tech Spot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید