درآمد تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۲ برابر شده است - تکفارس 
درآمد تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۲ برابر شده است - تکفارس 

درآمد تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۲ برابر شده است

مهدی حلوائی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 14:00
تسلا

شرکت تسلا در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی موفق به فروش ۳۱۰ هزار دستگاه خودروی برقی و تاسیس دو کارخانه‌ی جدید در برلین و آستین شد و درآمد خالص این شرکت نیز به ۳.۳ میلیارد دلار رسید. در همین حال ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، نیز سعی دارد تا توییتر را به‌طور کامل خریداری کند.

نزدیکی کارخانه‌های تولید تسلا به بازارهای هدف خود باعث خواهد شد تا قیمت نهایی خودروهای این شرکت کاهش پیدا کند. با این وجود، تسلا نیز همانند سایر شرکت‌های خودروسازی با مشکلات کمبود تراشه و افزایش قیمت آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. همچنین کارخانه‌ی گیگافاکتوری این شرکت در شانگهای نیز به علت شیوع مجدد ویروس کرونا مدتی تعطیلی شده بود و اخیراً فعالیت آن از سر گرفته شده است.

ایلان ماسک در جریان مراسم افتتاح کارخانه‌ی گیگافاکتوری در آستین اعلام کرد که خودروی مورد انتظار سایبرتراک سرانجام در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه می‌شود و بتای سیستم تمام‌خودران این شرکت نیز در سال جاری در دسترس کاربران آمریکای شمالی قرار خواهد گرفت. ماسک همچنین پیش‌بینی کرد که میزان تولید خودروهای این شرکت در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید