فعالیت فیس بوک در حوزه پادکست کاهش می یابد - تکفارس 
فعالیت فیس بوک در حوزه پادکست کاهش می یابد - تکفارس 

فعالیت فیس بوک در حوزه پادکست کاهش می یابد

افشین نوری
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:44
فعالیت فیس بوک در حوزه پادکست کاهش می یابد - تکفارس 

فیس بوک سال گذشته قابلیت‌های خوبی مثل Live Audio Rooms و Soundbites برای علاقمندان پادکست عرضه کرد و تولیدکنندکان پادکست را تشویق به پیوستن به این پلتفرم‌ها کرد.

سال گذشته سال جذابی برای پلتفرم‌های صوتی بود. برای مثال ارزش بازار کلاب هاوس به ۴ میلیارد دلار و ارزش بازار اسپاتیفای به ۵۰ میلیارد دلار رسید. با این حال، بلومبرگ گزارش داده است که ظاهرا علاقه فیس بوک به دنیای پادکست کم‌رنگ شده است. در حالیکه این شرکت سال گذشته از اسپانسرهای اصلی Podcast Movement بود اما امسال از این رویداد پشتیبانی نکرد. ضمن اینکه این شرکت قراردادهای خود با شرکای Live Audio را دیگر تمدید نکرده است. ‌

این موضوع برای کسانی که روی بزرگتر شدن این پلتفرم و کسب درآمد بیشتر از آن حساب باز کرده بودند ناامیدکننده بود. با این حال برخی شبکه‌ها مثل TYT Network ادعا کردع‌اند که از زمان پیوستن به فیس بوک تعداد مخاطبانشان در مقایسه با اسپاتیفای دو برابر شده است.

البته سخنگوی فیس بوک گفته است که این شرکت علیرغم افزایش تمرکز خود روی سرویس‌های ریلز و فید، همچنان در بخش پادکست فعال است. این سخنگو گفته است که پادکست‌های فیس بوک اخیرا مورد توجه قرار گرفته‌اند و این شرکت بازخوردهای خوبی را سوی خالقان محتوا دریافت کرده است.

در هر حال به نظر می‌رسد که فیس بوک علاوه بر پروژه متاورس تمرکز خود را روی ویدیوهای کوتاه گذاشته است تا بتواند با شرکت‌هایی مثل تیک تاک رقابت کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پروژه‌ها تا چه حد موفق خواهند بود.

منبع: MsPowerUser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.