با ۱۴ جاذبه گردشگری برتر آسیا آشنا شوید - تکفارس 
با ۱۴ جاذبه گردشگری برتر آسیا آشنا شوید - تکفارس 

با ۱۴ جاذبه گردشگری برتر آسیا آشنا شوید

سپهر بندزر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:38
بهترین جاذبه های گردشگری آسیا

آسیا پهناورترین قاره جهان است که همراه با بیشترین میزان جمعیت، قدیمی‌ترین تمدن‌های گوناگون جهان را در خود جای‌داده است. مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی بسیاری در این قاره قرار دارد که دیدن آنها از ارزش بالایی در صنعت گردشگری برخوردار است و برای گردشگرانی که مشتاق دیدن چنین مکان‌هایی هستند، سفر به‌تمامی آنها چند ماه طول می‌کشد.

برای افرادی که قصد دارند تا با بودجه کم به زیباترین مکان‌های آسیا سفر کنند، دیدن آسمان‌خراش‌های هونگ کونگ، دامنه کوه فوجی و یا مهندسی بی‌نظیر ساختمان‌های آنکوروات کامبوجیا اقدامی فوق‌العاده ولی پرهزینه است.

صرف‌نظر از تجربه و هدف‌ها در سفر به جاذبه‌های دیدنی آسیا، مکان‌هایی وجود دارند تا با زیبایی‌ها و تاریخ غنی خود گردشگران بسیاری را به خود جذب کنند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۴ مکان دیدنی آسیا بپردازیم که به شما در انتخاب مقصد سفر کمک می‌کند. پس با وبسایت تک فارس همراه باشید.

کوه فوجی، ژاپن

کوه فوجی آسیا

اگرچه کوه فوجی آتشفشان مخروطی فعال است، ولی از سال ۱۷۰۸ فوران نکرده و قله آن از برف پوشیده شده است. فوجی یکی از ۳ کوه مقدس ژاپن است که بنا بر سنت و باورهای قدیمی قدرت خاصی را در دل خود جای‌ می‌دهد.

اگر فعال‌بودن این کوه به‌اندازه کافی برای شما دلهره‌آور نیست، باید بگویم که بخش دامنه این کوه اوکیگاهارا نام دارد که به نام جنگل خودکشی نیز مشهور است. این جنگل که بر روی مواد مذاب سفت روییده شده خانه غارهای یخی است که ترکیب صدای ترسناک و سکوت را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

با اینکه بسیاری از بازدیدکنندگان فقط برای عکس‌برداری از این سمبل ژاپن به اوکیگاهارا سفر می‌کنند، ولی بقیه افراد برای کوه‌نوردی به این محدوده می‌آیند. تا اواخر قرن ۱۹، بانوان اجازه نداشتند تا به قله این کوه صعود کنند، ولی پس از تجدیدنظر ام‌جی این اجازه به‌تمامی جنسیت‌ها، سن و قومیت‌های مختلف داده شد.

جنگل های هیرکانی، ایران

جنگل های هیرکانی ایران

جنگل‌های هیرکانی مکانی است که چندین میلیون سال هوای زمین را پاک نگه داشته و در شمال رشته‌کوه البرز و جنوب دریای خزر جا خوش کرده است. جنگل‌های هیرکانی از غرب تا شرق نوار دریای خزر کشیده شده که بخشی از آن هم در جمهوری آذربایجان قرار گرفته است. در نقشه ایران، این جنگل‌ها تا استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان جنوبی امتدادیافته است.

این نوار جنگلی باتوجه‌به پژوهش‌های که زمین‌شناسان انجام داده‌اند، قدمتی در حدود ۲۵ الی ۵۰ میلیون سال دارد که در طول عمر خود انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را شاهد بوده است. بااین‌حال برخی ازاین‌گونه‌ها در حال حاضر منقرض شده و برخی دیگر در آستانه انقراض قرار دارند. نام هرکان در کتیبه‌های هخامنشی به گرگان یا همان هیرکان اشاره دارد که دلیل دیگری بر قدمت این جنگل پر شکوه است.

فوکت، تایلند

فوکت آسیا

بزرگ‌ترین جزیره تایلند به دلایل خوبی یکی از جاذبه‌های توریستی برای گردشگران است. فوکت از بهترین سواحل تایلند با شن‌های پاک، نرم، غلتان و آب‌های فیروزه‌ای بهره‌مند است که حس آرامش را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند.

سواحل کاتا، هات کارون و کامالا میزبان گردشگران مختلفی در ماه‌های نوامبر و فوریه هستند. تپه‌های مرجانی زیبا در نواحی ساحلی در یک ردیف قرار گرفته‌اند و فرصت بی‌نظیری را برای غواصی و قایقرانی با کایاک در بخش‌های مختلف جزیره به ارمغان می‌آورد.

بازدیدکنندگان می‌توانند حین استراحت از معابد طلایی و سفید War chalong که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معبد جزیره است دیدن کنند. مجسمه ۴۵ متری بودا که با طرح Burmese Marbell پوشیده شده از ویژگی‌های جذاب جزیره فوکت است. این جزیره همچنین میزبان جشنواره‌های متعددی است و جشنواره روح در میان هفتمین ماه لونار مردم چین نشان‌دهنده ستایش اجداد باستانی است و شرکت‌کنندگان مستلزم هستند تا فانوس‌های خود را به‌منظور هدایت ارواح گمشده در دریا رها کنند.

جشنواره گیاه‌خواری در بین نهمین ماه چین، یکی دیگر از جشن‌های مهم این فرهنگ است که برخلاف نام آن به پاک‌سازی بدن از طریق آزمون‌های سخت مانند راه‌رفتن بر روی آتش و آویزان شدن از قلاب می‌پردازد.

بیجینگ، چین

بیجینگ آسیا

شهر بیجینگ یکی از قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. شما می‌توانید با راه‌رفتن در میان کوچه‌ها، خانه‌های سنتی و حیاط‌ها به تاریخ کهن این شهر نگاه گذرایی داشته باشید.

پایتخت کشور چین خانه هفت میراث جهانی یونسکو است که شامل کاخ مجلل تابستانه به همراه باغ‌ها، قدیمی‌ترین گذرگاه آبی جهان و شهر ممنوعه است که به‌عنوان یک عمارت چندجانبه برای منزل امپراتورهای چین و به مدت ۵۰۰ سال از سال ۱۴۲۰ مورداستفاده قرار گرفته است.

شهر ممنوعه از ۱۰۰۰ ساختمان مختلف ساخته شده و یکی از تأثیرگذارترین جاذبه‌های گردشگری بیجینگ است. موزه ارتش چین و موزه هنر ملی این کشور نیز دارای مجموعه وسیعی است که ارزش بازدید را دارد.

هویی آن

هویی آن آسیا

شهر باستانی هویی آن خانه یکی از قدیمی‌ترین بندرگاه‌های دادوستد و یکی از میراث‌فرهنگی یونسکو به شمار می‌رود.

این شهر توقفگاه تجاری کشتی‌های مربوط به قرن پانزدهم است و بااین‌حال، این شهر معماری اصیل خود را که شامل ساختمان‌هایی با کف‌پوش تخته‌ای و پنجره‌های رنگی را حفظ کرده است. در ماه شب چهارده، مردم این شهر با جشن فانوس به اجداد خود احترام می‌گذارند. یک شب قبل از این جشن، مردم فانوس‌های خود را روشن نمی‌کنند و آن را روی پنجره می‌گذارند. قایق‌ها نیز به شکل آرامی روی رود شناور می‌شوند.

بازدیدکنندگان در زمان دیگری از ماه می‌توانند از موزه تاریخ و فرهنگ، پل ژاپنی و خانه قدیمی‌تان می دیدن کنند.

هونگ کونگ

هونگ کونگ آسیا

بیش از ۷.۳ میلیون انسان در جزیره هنگ‌کنگ زندگی می‌کنند که به‌موجب آن این کشور به‌عنوان سومین کشور دنیا با جمعیت متراکم شناخته می‌شود. با اینکه هنگ‌کنگ یکی از کشورهای جهان با بیشترین درآمد سالیانه است ولی تفاوت درآمد باعث شده تا خانواده‌های سطح پایین در ملک‌های استیجاری به زندگی خود ادامه دهند.

هنگ‌کنگ بیشترین تعداد آسمان‌خراش‌های جهان را در خود جای‌داده است و ۷۵ آسمان‌خراش بیشتر از نیویورک دارد. بخش اعظمی از این آسمان‌خراش‌ها در محدوده ویکتوریا هاربر قرار دارند که با خط افق زیبایی که در ساحل دیده می‌شود، به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور شناخته می‌شود.

هونگ کونگ همچنین میزبان پارک دیزنی است و با سرگرمی‌های دیگر مانند پارک آبی و تفریحی لحظات به‌یادماندنی را برای خانواده شما ثبت می‌کند. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده که نمای محدوده لان کوآی فونگ را زینت می‌بخشد میزبان فروشگاه‌ها و رستوران‌های شیک است.جزیره لانتا نیز که جنبه‌های معنوی هونگ کونگ را به نمایش می‌گذارد، محافظ مجسمه ۳۴ متری بودا است.

آنگلکوروات و سید ریپ در کامبوجیا

کامبوجیا آسیا

شهر اقامتی سیم ریپ که به دروازه آنکاکو نیز معروف است به همراه معابد خارق‌العاده از جاذبه‌های این تمدن شناخته می‌شود. بزرگ‌ترین بنای تاریخی دینی آنکور وی (Angkor way) نام دارد که در قرن دوازدهم ساخته شده و وسعتی به‌اندازه ۱۶۰ هکتار دارد.

شهر سیم ریپ ترکیبی خارق‌العاده از معماری مستعمراتی چین و فرانسه است. طوری که نانوایی‌ها، تاریخچه و گالری‌ها با وجود فرانسوی‌ها آمیخته شده است. در حین بازدید از کافه‌ها و سفر به معابد مختلف می‌توانید بخشی از زمان خود را صرف گردش و مشاهده موزه مرکزی کامبوجیا کنید که تاریخچه ورود متجاوزان به این سرزمین و حذف آنها را به طور کامل شرح داده است.

اگر قبل از رسیدن به آنگور وات زمان کافی را برای خود در نظر گرفته باشید، می‌توانید از موزه ملی آنگور که مکانی مناسب برای یادگیری بیشتر خرابه‌های باستان‌شناسی و تمدن خیره کننده آنهاست دیدن کنید.

سنگاپور

سنگاپور آسیا

کشور سنگاپور به طور کامل از بریتانیا جدا شد و حاکمیت مستقل خود را در سال ۱۹۶۵ تشکیل داد که به‌موجب آن به‌عنوان یکی از قدرت‌های مالی و سرگرم‌کننده در آسیای شرقی شناخته می‌شود.

به دلیل وسعت و موقعیت، سنگاپور تنها دارای ۳ ساحل است که در اقامتگاه جزیره‌ای سنتوسا قرار دارند و با شن‌های سفید و کولاب‌های محافظت شده زیبایی خود را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشند. جنگل‌های انبوه بارانی و سرگرمی‌های مختلف از جاذبه‌های دیدنی این کشور است.

در پارک سنگاپور گردشگران می‌توانند از سکوی پرش بانجی ۵۰ متری که نزدیک به سواحل ماریانا واقع شده بپرند. این جزیره به‌منظور ایجاد تفریحات پاک پیشنهاداتی را به بازدیدکنندگان ارائه داده است. در این نمایشگاه، بزرگ‌ترین گلخانه شیشه‌ای جهان با وسعت ۱۰۰ هکتار قرار دارد که با طراحی مهندسی و با استفاده از درختان و گل‌ها تزیین شده است.

فرودگاه جوول چانگی یا Jewel changi سنگاپور یکی از زیباترین فرودگاه‌های جهان با بلندترین آبشار سرپوشیده است. پل معلق ۲۳ متری در این مکان سرپوشیده با باغ پروانه از شگفتی‌های این مکان دیدنی محسوب می‌شود.

کشور بوتان

کشور بوتان آسیا

بوتان کشوری محصور شده در خشکی است که توسط هیمالیا ، تبت و بخش های از هم. احاطه شده است. بسیاری از منظره های دیدنی این کشور در ارتفاع آن بالا و بر روی صخره ها قرار دارد  صومعه ببر یکی از این موارد است که در  ۳۰۰ متر بالای کوه واقع شده که با پیاده روی طاقت فرسا به آن خواهید رسید.

به‌منظور محافظت از تنوع زیستی، گردشگران اجازه ندارند تا به طور آزادانه در طبیعت این کشور به گشت‌وگذار بپردازند. چنین نکته این به این معنی است که بازدیدکنندگانی که از کشورهای دیگر به این مکان سفر می‌کنند باید از تورهای مسافرتی تأیید شده و یا آژانس‌های مسافرتی این کشور برای مشاهده مناظر طبیعی استفاده کنند.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی این کشور می‌توان به قلعه سنگی، صومعه مخروبه بودا و تعدادی مقبره‌های دینی اشاره کرد.

کادماندو، نپال

آسیا کادماندو، نپال

پایتخت نپال که بزرگ‌ترین شهر این کشور است به‌عنوان شعر معابد شناخته می‌شود که آمیخته‌ای از مذاهب هند و بوداییان است. شهر کادماندو شامل مقبره‌های مختلفی از جمله مقبره مقدس‌ترین بوداشناس و میراث جهانی یونسکو است. معبد St yambha، خانه میمون‌های مقدس و قدیمی‌ترین مقبره نپال است.

افرادی که علاقه سرشاری نسبت به تجارب دینی و یا عکاسی دارند می‌توانند از جنبه‌های معماری و هنری این شهر لذت ببرند. شهر کادماندو بافاصله ۱۴۰۰ متری بالاتر از سطح دریا به‌عنوان یکی از دروازه‌های مشهور به هیمالیا و مقاصد نزدیک‌تر مانند شهر باستانی پاتان است.

مسافرانی که از سرتاسر جهان به این شهر سفر می‌کنند می‌توانند از اردوگاه‌های اورست و یا گشت‌وگذار در اطراف این شهر لذت ببرند. بازدیدکنندگانی هم که علاقه‌ای به ماجراجویی ندارند می‌توانند از بازارها، راهروهای تاریخی و جشن‌های متنوع لذت ببرند.

جیپور، هند

جیپور، هند آسیا

اگرچه دهلی‌نو و مومبای از شناخته‌شده‌ترین شهرهای هند هستند، ولی جایزه زیباترین شهر به دلیل تنوع رنگ‌ها و استفاده از سنگ‌های مختلف در ساختار گوناگون به جپور اهدا می‌شود. در این شهر تمامی اجزا از چاپ باسمه‌ای رزین ساخته شده و هر سنگ‌تراش و بندهایی در تزیین ظاهر ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر جاذبه فوق‌العاده این شهر می‌توان به معماری شگفت‌انگیز آن اشاره کرد که مانند آن را می‌توانید در قصر جال ماهال که در مرکز دریای Mansagar قرار دارد مشاهده کنید. در فاصله ۱۰ کیلومتری این شهر، مقبره‌های چندجانبه گالتابی قرار دارند که در تپه‌های کوچکی ساخته شده و اطراف آن را آبشارهای کوچکی محصور کرده‌اند. بزرگ‌ترین ساعت آفتابی سنگی جهان در Jantar Mantar قرار دارد که در قرن دهم و خارج از شهر واقع شده است.

لوآنگ پراینگ در لایوس

آسیا لوآنگ پراینگ در لایوس

وانگ پراینگ و ۳۳ روستای اطراف آن بخشی از میراث جهانی یونسکو هستند. این مکان‌ها در کنار یکدیگر میزبان ترکیبی باورنکردنی از میراث معماری و فرهنگی هستند که لائوس را در طول قرن‌ها شکل داده است. مقبره  Wang xieng Thong یا مقبره شهرهای طلایی نمونه‌ای بارز از ساختار و معماری قرن شانزدهم است که در کنار طراحی خیره‌کننده آن از تاریخ غنی برخوردار است و تمامی حکم‌فرمایان در چنین مکانی تاج‌گذاری کرده‌اند.

دقیقاً در مرکز شهر، قوسی خانه Wat chomsi جای دارد و پس از رسیدن به قله یکی از زیباترین مناظر شهر را به شما ارائه می‌دهد. بهتر است تا این شهر را با پای پیاده و با دوچرخه کاوش کنید و در کوچه‌های باریکی که معابد و جاذبه‌های مختلف در فضایی هماهنگ باهم ترکیب شده‌اند قدم بگذارید.

در خارج از شهر و با رانندگی در تپه‌های سرسبز و شالیزارهای برنج مکان‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که بازدیدکنندگان را به خود کذب می‌کند. غارهای باکو او که بر فراز رودخانه مک ونگ قرار دارد با صدها مجسمه چوبی بودا تزیین شده و آبشارهای ۳ سطحی کوآنگ سی از سفرهای یک‌روزه و پرطرفدار این شهر است.

باگان، میانمار

آسیا  باگان، میانمار گردشگری

باگان یک شهر باستانی و یکی از بهترین مکان‌های تاریخی در زمان قدرت پادشاه این کشور بود. امروزه باگان و آنگکور دو مکان مهم مذهبی در آسیا هستند که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کنند. منطقه باستان‌شناسی باگان ۴۱ کیلومترمربع وسعت دارد و بیش از ۳۰۰۰ بتکده، استوپا و دیگر بناهای مذهبی در میان جنگل‌های انبوه قرار دارند.

گشت‌وگذار در معابد و خرابه‌ها لذت‌بخش است و می‌توان آن را با پای پیاده یا با دوچرخه گزم کرد. Shee Gugyii یکی از معدود معابدی است که می‌توان از آن بالا رفت و مناظر فوق‌العاده‌ای را برای پیش‌زمینه عکس به شما ارائه می‌دهد. در غیر این صورت، تماشای تپه Nyanung Lapbat و تپه Sulaman در غروب و طلوع خورشید بر فراز معابد پیشنهاد می‌شود.

خارج از منطقه باستان‌شناسی، باگان به نقاشی‌های سنتی معروف است و می‌توانید آن هارا در بازارهای محلی بیشتر روستا تهیه کنید. این شهر همچنین دارای بازارهای شبانه و سنتی برمه‌ای است و می‌توانید از اسکله مرکزی شهر یک گشت قایق یا سفر دریایی را درخواست دهید.

معبد Thatbyinya panto از دیگر مواردی است که گردشگران باید از آن دیدن کنند. این معبد با ارتفاع ۲۰۰ فوت به‌عنوان بلندترین معبد پاگان شناخته شده و از نقاشی‌های متنوع قرن دوازدهم ساخته شده است.

بالی، اندونزی

با ۱۴ جاذبه گردشگری برتر آسیا آشنا شوید - تکفارس 

بالی بیشتر به دلیل سواحل طلایی خیره‌کننده‌اش با درختان نخل و آب‌های سبز و آبی مشهور است، اما این جزیره اندونزیایی جاذبه‌های بیشتری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. بخش‌های شنی و باشکوه در خلیج آرام، ساحل White sand، یا حس زندگی روستایی دست‌نخورده از بهترین مقاصد بالی است.

علاوه بر خورشید، شن، ماسه و دریا بالی مناظر فرهنگی و تاریخی منحصربه‌فردی را از معابد، از جمله معبد زیارتی باستانی  Tanhal Lot  که معروف به غروب خورشید است را ارائه می‌دهد. محیط جنگلی و دیدنی  Gunung Lebah و  Pura goah یکی از ۶ مکان مقدس در بالی محسوب می‌شوند.

برای لذت بیشتر از مسافرت خود می‌توانید هنگام طلوع خورشید کنار کوه آتشفشانی فعال ۵۶۳۳ فوتی را با تور پیاده‌روی کنید، یا از شالیزارهای پلکانی برنج که در حومه بالی فرار دارند دیدن کنید.

منبع: Planet Ware

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.