گزارش: نتفلیکس با کاهش شدید مشترکین خود مواجه شده است - تکفارس 
گزارش: نتفلیکس با کاهش شدید مشترکین خود مواجه شده است - تکفارس 

گزارش: نتفلیکس با کاهش شدید مشترکین خود مواجه شده است

افشین نوری
۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - 11:22
نتفلیکس

نتفلیکس در سال‌های اخیر جزو محبوب‌ترین سرویس‌های استریم ویدیو بوده است و کاربران با پرداخت حق اشتراک ماهانه می‌توانند کلی فیلم و سریال تماشا کنند. بعد از موفقیت این شرکت، غول‌های دیگری نیز در صنعت استریم ظاهر شدند که از آن جمله می‌توان به آمازون پرایم، دیزنی پلاس و اچ‌بی‌او مکس اشاره کرد. حالا با افزایش رقابت در این عرصه، شاهد کاهش اقبال کاربران به نتفلیکس هستیم.

طبق یک گزارش جدید، نتفلیکس برای اولین بار در تاریخ خود با کاهش مشترکین‌اش مواجه شده است. براساس این گزارش، نتفلیکس در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بیش از ۱ میلیون نفر مشترکین خود را از دست داده است. البته به نظر می‌رسد این موضوع طبیعی است برای اینکه این پلتفرم در جریان شیوع ویروس کرونا با اقبال شدیدی مواجه شد و حالا با بهبود اوضاع، از این شدت کاسته شده است. اما شاید دلیل اصلی کاهش مشترکین نتفلیکس این باشد که این شرکت اخیرا قیمت‌های اشتراک خود را افزایش داده است و همین موضوع باعث شده تا کاربران به سراغ سرویس‌های ارزان‌تر بروند‌.

نتفلیکس انتظار ۲.۵ میلیون مشترک را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ داشت اما بسته شدن کسب‌وکار این شرکت در روسیه باعث از دست رفتن ۷۰۰ هزار مشترک شد. در کانادا و آمریکا نیز تعداد مترکین این سرویس ۶۰۰ هزار نفر کاهش یافته است که این موضوع مستقیما به‌خاطر افزایش قیمت‌ها رخ داده است.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این کاهش مشترکین نتفلیکس چه تاثیری روی این شرکت خواهد گذاشت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.