ای ام دی از تراشه های سری رایزن پرو ۶۰۰۰ رونمایی کرد - تکفارس 
ای ام دی از تراشه های سری رایزن پرو ۶۰۰۰ رونمایی کرد - تکفارس 

ای ام دی از تراشه های سری رایزن پرو ۶۰۰۰ رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - 08:28
رایزن پرو 6000

ای ام دی امروز از تراشه‌‌های سری رایزن پرو ۶۰۰۰ برای لپ تاپ‌های رده‌بالای تجاری رونمایی کرد. در حال حاضر برخی از این تراشه‌ها در لپ تاپ‌های الیت بوک ۸۰۰ G9 شرکت اچ پی و تینک پد‌های سری Z و T شرکت لنوو مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مطالب مرتبط:

تراشه‌های سری رایزن پرو ۶۰۰۰ در دو کلاس H (6 تراشه) و U (2 تراشه) در دسترس قرار گرفته‌اند و تمام آن‌ها بر اساس معماری Zen +3 و فرآیند تولید ۶ نانومتری طراحی شده‌اند. همچنین عملکرد این تراشه‌ها ۳۰ درصد بهتر از سری رایزن پرو ۵۰۰۰ بوده و ای ام دی در آن‌ها از گرافیک مجتمع RDNA 2 بهره برده‌ است. همین موضوع مهم‌ترین تفاوت سری رایزن پرو ۶۰۰۰ با نسخه‌های قبلی است.

رایزن پرو 6000

آزمایش‌های ای ام دی نشان می‌دهد که تراشه‌ی ۶۸۵۰U با توان طراحی حرارتی ۱۵ وات حدود ۱.۱ برابر و با توان ۲۸ وات حدود ۱.۳ برابر سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی است. این آمار برای گرافیک مجتمع ۶۸۵۰U به ترتیب ۱.۵ و ۲.۱ برابر می‌باشد. به ادعای ای ام دی، تراشه‌های جدید سری U این شرکت در آزمایش‌های چندهسته‌ای بنچمارک Cinebench R23 عملکرد بهتری را نسبت به تراشه‌های نسل ۱۲ سری P اینتل دارند اما این موضوع در بخش آزمایش‌های تک‌هسته‌ای کاملاً برعکس است.

رایزن پرو 6000

سری رایزن پرو ۶۰۰۰ اولین تراشه‌های x86 هستند که از پلتفرم امنیتی ویندوز پلوتون (Windows Pluton) پشتیبانی می‌کنند. این تراشه‌ها همچنین از فناوری ویندوز پایلت (Windows Pilot)، که به کاربران امکان راه‌اندازی سریع سیستم عامل ویندوز ۱۱ را می‌دهد، نیز پشتیبانی کرده‌اند. قرار است که سری رایزن پرو ۶۰۰۰ در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به همراه برخی از لپ تاپ‌های تجاری به بازار عرضه‌ شوند.

رایزن پرو 6000

نظر شما در مورد تراشه‌های سری رایزن پرو ۶۰۰۰ چیست؟ به‌نظر شما آیا این تراشه‌ها عملکرد بهتری نسبت به محصولات شرکت‌های رقیب خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید