ایلان ماسک: همه شرکت های من در جهت اهداف بشردوستانه فعالیت می کنند - تکفارس 
ایلان ماسک: همه شرکت های من در جهت اهداف بشردوستانه فعالیت می کنند - تکفارس 

ایلان ماسک: همه شرکت های من در جهت اهداف بشردوستانه فعالیت می کنند

افشین نوری
۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - 07:41
ایلان ماسک

ایلان ماسک اخیرا طی مصاحبه‌ای گفته است که همه شرکت‌های او بشردوستانه هستند و هدف آن‌ها بهبود آینده بشریت است.

کریس اندرسون مجری TED در مصاحبه با ماسک از او درباره فعالیت شرکت‌های او پرسید. ماسک در پاسخ او گفت:

اگر شما نسبت به مسئه خوب بودن دغدغه داشته باشید کار برایتان سخت می‌شود. همه شرکت من یعنی تسلا، اسپیس ایکس و نورالینک بشردوست هستند چونکه انسان همیشه در اولویت آن‌ها بوده است.

ماسک همچنین گفت:

تسلا در حال توسعه استفاده از انرژی‌های پایدار است و حتی اسپیس ایکس در بلندمدت بقای بشریت را تضمین خواهد کرد. از طرفی، نورالینک از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به افراد با فلج مغزی استفاده می‌کند. یا شرکت Boring برای کمک به حل مشکل ترافیک فعالیت می‌کند.

با این حال، تعریف ماسک از بشردوستانه بودن کمی متفاوت است. او در حالیکه صاحب شرکت‌هایی با اهداف بشردوستانه است اما همین شرکت‌ها او را تبدیل به ثروتمندترین فرد دنیا کرده‌اند بطوریکه ارزش دارایی او هم‌اکنون ۲۵۵ میلیارد دلار است.

ماسک همچنین مخالف اهدای پول به یک موسسه یا شرکت است و این کار را اتلاف زمان می‌داند. او برای مثال ادعای رئیس WFT را که گفته بود اگر ماسک ۶ میلیارد دلار به این سازمان اهدا بکند مشکل گرسنگی دنیا حل می‌شود. ماسک نیز در جواب او گفته بود که اگر این سازمان بتواند برنامه خود را برای حل مشکل گرسنگی به‌طور دقیق اعلام کند بخشی از سهام تسلا را می‌فروشد. با این حال، طبق اسناد منتشر شده، ماسک سال گذشته ۶ میلیارد دلار به موسسات خیریه کمک کرده است.

ماسک اخیرا برای خرید توییتر نیز اقدام کرده است و باید منتطر بمانیم و ببینیم آیا تصاحب این شرکت نیز در جهت اهداف بشردوستانه خواهد بود یا خیر؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید