فقط آیفون ۱۸ قادر به استفاده از تراشه ۲ نانومتری TSMC خواهد بود - تکفارس 
فقط آیفون ۱۸ قادر به استفاده از تراشه ۲ نانومتری TSMC خواهد بود - تکفارس 

فقط آیفون ۱۸ قادر به استفاده از تراشه ۲ نانومتری TSMC خواهد بود

افشین نوری
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - 18:45
آیفون ۱۸

اپل امسال از سری آیفون ۱۴ رونمایی خواهد کرد و شاید هنوز خیلی زود باشد که درباره سری آیفون ۱۸ صحبت کنیم. این سری قرار است ۵ دیگر معرفی بشود و قطعا نمی‌توان رباره مشخصات آن چیزی گفت. اما با توجه شرایط کنونی می‌توان حدس زد که سری آیفون ۱۸ از تراشه ۲ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد.

شرکت TSMC هر سال فناوری ساخت تراشه‌های خود را ارتقا می‌دهد و طبق آخرین گزارش‌ها این شرکت قصد دارد فناوری ۲ ناتومتری خود را از سال ۲۰۲۶ یعنی همان سال معرفی سری آیفون ۱۸ عرضه بکند. این شرکت همچنین گفته است که فناوری ۳ نانومتری خود را از اواخر امسال ارائه خواهد کرد.

مدیرعامل TSMC به‌تازگی در یک مصاحبه گفته است که این شرکت تولید آزمایشی تراشه‌های ۲ نانومتری را از سال ۲۰۲۴ شروع خواهد کرد و تولید انبوه آن را به‌تدریج از اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد نمود. این حرف به معنای آن است که سری‌های آیفون ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ همگی از فناوری ۳ نانومتری برای تراشه خود بهره خواهند برد.

لازم به ذکر است که TSMC برخلاف سامسونگ از ترانزیستورهای GAA در تراشه‌های ۲ نانومتری خود استفاده نخواهد کرد. این در حالیست که تراشه‌های ۲۰A و ۱۸A اینتل نیز از ترانزیستورهای GAA برای رقابت با سامسونگ و TSMC بهره خواهند برد.

در هر حال، برای دیدن تراشه‌های ۲ نانومتری TSMC روی آیفون ۱۸ باید ۵ سال دیگر صبر کنیم.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.