کارت گرافیک اینتل آرک A770 در گیک بنچ مشاهده شد - تکفارس 
کارت گرافیک اینتل آرک A770 در گیک بنچ مشاهده شد - تکفارس 

کارت گرافیک اینتل آرک A770 در گیک بنچ مشاهده شد

مهدی حلوائی
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - 07:44
اینتل آرک A770

اینتل مدتی پیش تراشه‌‌های گرافیکی سری آرک را برای لپ تاپ‌ها معرفی کرد و حالا این شرکت برای عرضه‌ی کارت‌های گرافیک دسکتاپ سری آرک در تابستان پیش رو آماده می‌شود. یکی از این کارت‌ها آرک A770 نام دارد که امروز در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شد.

اینتل تراشه‌ی گرافیکی ACM-G10 را ابتدا با نام آرک A770 برای لپ تاپ‌ها معرفی کرد و حالا نسخه‌ی دسکتاپ این تراشه برای اولین بار با همین نام در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شده است. بر اساس اطلاعات منتشرشده در این بنچمارک، کارت گرافیک آرک A770 از فرکانس بوست ۲.۴ گیگاهرتز بهره برده است. این در حالی است که گمانه‌زنی‌های قبلی، فرکانس بوست این کارت را ۲.۵ گیگاهرتز اعلام کرده بودند.

اینتل آرک الکمیست

آرک A770 موفق شد تا در OpenCL نمره‌ی ۸۵،۵۸۵ را به‌دست بیاورد و از این نظر کارت RX 6600XT را پشت سر بگذارد. با این وجود، عملکرد این کارت ضعیف‌تر از RTX 3060 بوده و در واقع این کارت در دسته‌ی کارت‌های گرافیک میان‌رده قرار می‌گیرد. آزمایش‌های گیک بنچ نشان می‌دهد که این کارت در بخش‌های حساس به حافظه عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به RTX 3060 داشته اما از نظر پردازشی بسیار قدرتمند است.

این موضوع با توجه به حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی A770 و سرعت ۱۷.۵ گیگابیت بر ثانیه‌ی آن کمی عجیب به‌نظر می‌رسد اما در بدترین حالت، کارت A770 در اجرای بازی‌ها با رزولوشن بالا به مشکل خواهد خورد و عملکرد آن در رزولوشن پایین‌تر تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که معماری الکمیست (Alchemist) شرکت اینتل چه تفاوتی با معماری‌های انویدیا امپر (Ampere) و ای ام دی ناوی (Navi) خواهد داشت.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.