ایلان ماسک: اگر توییتر پیشنهاد مرا رد کند پلن B دارم - تکفارس 
ایلان ماسک: اگر توییتر پیشنهاد مرا رد کند پلن B دارم - تکفارس 

ایلان ماسک: اگر توییتر پیشنهاد مرا رد کند پلن B دارم

افشین نوری
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - 18:47
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک با خرید ۹.۲ درصد از سهام توییتر تبدیل به بزرگترین سهامدار این شرکت شده است و حالا پیشنهاد خود را برای خرید شرکت‌ توییتر به مبلغ ۴۳ میلیارد دلار را به هیئت مدیره این شرکت داده است.

پاراگ آگراوال مدیراجرایی توییتر به‌تازگی گفته است که با هیئت مدیره جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد تا پیشنهاد خرید را بررسی کنند. او گفته که هیچ تصمیمی را بدون در نظر گرفتن حقوق سهامداران این شرکت نخواهند گرفت. ماسک در حساب توییتر خود نوشته است که به نظر او برای بررسی پیشنهاد او رای‌گیری خواهند کرد اما بسیار بعید که مدیران رده‌بالای این شرکت موافق این موضوع باشند‌.

اما اگر درنهایت هیئت مدیره مخالفت خود را با این پیشنهاد خرید اعلام بکند، تصمیم بعدی ماسک بسیار مهم خواهد و حتی ممکن است به ضرر سهامداران این شرکت تمام بشود. ماسک گفته است که برای این وضعیت یک پلن B آماده کرده است. جزئیات این پلن هنوز مشخص نیست.

اگر ایلان ماسک درنهایت موفق به خرید تویبتر بود شاهد تغییرات اساسی در این پلتفرم خواهیم بود. او در جریان کنفرانس TED که چند روز پیش برگزار شد توصیخ داد که چرا اقدام به خرید توییتر کرده است و هدف اصلی‌اش اصلاح این شبکه اجتماعی است. او گفته که توییتر باید بتواند مکانی برای گفتگوی آزاد در چارچوب قانون باشد. او همچنین گفته که الگوریتم‌های توییتر باید اوپن سورس باشند تا همگان از نحوه کار این الگوریتم‌ها مطلع باشند.

در هر حال، به نظر می‌رسد ماسک برنامه‌های زیادی برای توییتر در سر دارد و اگر با پیشنهاد او موافقت نشود احتمالا پلن B خود را اجرایی خواهد کرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.