اپل رفتار متا برای دریافت کارمزد ۵۰ درصدی از خالقان محتوا در Horizon Worlds را “دورویی” خواند - تکفارس 
اپل رفتار متا برای دریافت کارمزد ۵۰ درصدی از خالقان محتوا در Horizon Worlds را “دورویی” خواند - تکفارس 

اپل رفتار متا برای دریافت کارمزد ۵۰ درصدی از خالقان محتوا در Horizon Worlds را “دورویی” خواند

افشین نوری
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - 07:48
Meta

متا چند روز پیش اعلام کرد که از خالقان محتوا در پلتفرم واقعیت افزوده Horizon Worlds که اقدام که فروش کالاهای دیجیتال می‌کنند ۴۷.۵ درصد کارمزد خواهد گرفت.

این اتفاق در حالی می‌افتد که متا همیشه منتقد دریافت کارمزد ۳۰ درصدی اپل از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در اپ استور بوده است.

حالا متا در توجیه این اقدام خود گفته که کارمزد ۴۷.۵ درصدی‌ این شرکت کاملا رقابتی بوده و حتی پایین‌تر از درصد کارمزد دریافتی توسط رقبایش در بازار واقعیت افزوده است. البته این صحبت‌های متا، کمی گیج‌کننده است چراکه استاندارد کارمزد در این بازار حدود ۳۰ درصد و نه ۵۰ درصد.

این موضوع باعث شده تا اپل نیز به این رفتار متا اعتراض بکند و آن را دورویی محض شرکت متا بنامد.

اپل با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

متا همیشه ما را متهم به دریافت کارمزد بالا از توسعه‌دهندگان می‌کرد. حالا خود این شرکت از همان خالقان محتوا و توسعه‌دهندگان کارمزد ۵۰ درصدی می‌گیرد. این در حالیست که استاندارد بازار اصلا چنین رقمی نیست و این رفتار نشانگر دورویی متاست.

البته لازم به ذکر است که متا کارمزد ۴۷.۵ درصدی خود را به‌صورت جداگانه می‌گیرد، یعنی ۳۰ درصد به‌خاطر فروشگاه Meta Quest Store و ۱۷.۵ درصد به‌خاطر استفاده از Horizon Worlds. در هر حال به نظر می‌رسد که متا نمی‌تواند از منافع خود در بازار واقعیت افزوده بگذرد و همین موضوع باعث نگرانی خالقان محتوا شده و آن‌ها شاید تصمیم بگیرند از پلتفرم‌های دیکری برای فروش کالاهای دیجیتال خود استفاده کنند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید