گزارش: ظاهرا اعضای هیئت مدیره توییتر علاقه ای به پیشنهاد ایلان ماسک ندارند - تکفارس 
گزارش: ظاهرا اعضای هیئت مدیره توییتر علاقه ای به پیشنهاد ایلان ماسک ندارند - تکفارس 

گزارش: ظاهرا اعضای هیئت مدیره توییتر علاقه ای به پیشنهاد ایلان ماسک ندارند

امیرحسین ندایی
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - 16:04
ایلان ماسک

هیئت مدیره توییتر احتمالاً با بزرگترین سهام‌دار این شرکت درگیر نبردی بر سر تصاحب این شرکت است. با استناد به گزارشی از The Information، پیشنهاد ایلان ماسک برای تصاحب این شرکت نزد اعضای هیئت مدیره مقبول واقع نشده است. ماسک دیروز پیشنهادی مبنی بر خرید توییتر با قیمت ۴۳ میلیارد دلار مطرح کرده بود.

شرکت توییتر هنوز به صورت علنی مشخص نکرده که چه برنامه‌ای برای پاسخگویی به پیشنهاد ماسک دارد اما بنا به گزارشات، این شرکت قرار است امروز طی یک گردهمایی همگانی به این موضوع بپردازد.

استراتژی‌های هیئت مدیره

توییتر

طبق گزارشات، هیئت مدیره توییتر همچنین قصد دارد از استراتژی‌ خاصی به نام برنامه حقوق سهام‌دار برای سخت‌تر کردن کار ایلان ماسک برای خرید سهم‌های بیشتری در این شرکت استفاده کند و از تصاحب کامل این شرکت توسط ماسک جلوگیری کند (Poison Pill یا برنامه حقوق سهام‌دار، نوعی تاکتیک دفاعی است که توسط هیئت مدیره جهت جلوگیری از تصاحب کامل شرکت توسط فردی دیگر اتخاذ می‌گردد).

هیئت مدیره هنگامی که یک سرمایه‌گذار قصد خرید تعداد بیش از اندازه سهم دارد، با اتخاذ این استراتژی می‌تواند بازار را با سهم‌های شرکتش انباشته کند و دسترسی و خرید این سهم‌ها را برای دیگران آسان‌تر کند و خرید آن برای یک سرمایه‌گذار تنها (در اینجا ایلان ماسک) را سخت تر و گران‌تر کند.

امروز بعد از ظهر، ماسک در توییتر این توییت را ثبت کرد:

تصمیم خصوصی کردن توییتر با قیمت ۵۴.۲۰ دلاری به ازای هر سهم، چیزی است که باید بر عهده سهام‌داران باشد، نه هیئت مدیره.

نبرد ایلان ماسک و هیئت مدیره

گفتن اینکه آیا تاکتیک‌های توییتر توان بازداشتن ماسک از خرید توییتر را دارند یا نه (مخصوصا با توجه به این‌که ماسک می‌تواند پولی که برای خصوصی کردن شرکت نیاز است را جور کند)، کار سختی است. طی مصاحبه‌ TEDای که ماسک در روز پنج‌شنبه داشت، اعلام کرد که تصاحب توییتر توسط وی به قصد کسب درآمد نخواهد بود. او همچنین بارها آزادی بیان را به عنوان دلیل اصلی‌ علاقه‌اش به توییتر ذکر کرده است.

هرچند ماسک پیش‌تر هم وعده خصوصی سازی تسلا داده بود که در راه عملی کردن آن شکست خورد. طی همان مصاحبه، ماسک گفت در صورتی که توییتر پیشنهاد وی را قبول نکند، برنامه دیگری برای تصاحب این شرکت دارد و با اینکه از توضیح دادن آن امتناع کرد، به نظر می‌آید سرنخی از برنامه‌اش به ما داده باشد. در نامه پیشنهادش به هیئت مدیره توییتر، ماسک گفته بود که در صورت نپذیرفتن پیشنهاد وی، موقعیتش به عنوان سهام‌دار را بازبینی می‌کند. ایلان ماسک اخیراً ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است اما به هیئت مدیره آن نپیوسته است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید