جست و جوی نظرات ردیت در دسترس قرار گرفت؛ جایگزینی برای گوگل؟ - تکفارس 
جست و جوی نظرات ردیت در دسترس قرار گرفت؛ جایگزینی برای گوگل؟ - تکفارس 

جست و جوی نظرات ردیت در دسترس قرار گرفت؛ جایگزینی برای گوگل؟

مهدی ملکی
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - 10:54
ردیت

بیشتر ما احتمالاً در اولین مرحله سعی می‌کنیم با مراجعه به گوگل مشکلات خودمان را حل کنیم. چه زمانی که بدون هیچ تجربه‌ای سعی می‌کنیم وسایل خانه را تعمیر کنیم یا یک گلیچ نرم‌افزاری یا باگ را روی گوشی خود از میان برداریم، گوگل معمولاً تنها گزینه موجود است که صرفاً چند کلیک برای استفاده از آن فاصله داریم، اما ردیت چه؟

امروزه ممکن است شما پیشنهادات بهتری را در بخش نظرات رشته مربوط به سوال خود در ردیت (Reddit) بیابید. مرور نتایج ردیت چیز جدیدی نیست اما با برخی بهبودهایی که در موتور جست و جوی این شبکه اجتماعی رخ داده، اکنون ردیت قصد دارد اطلاعات مربوط بیشتری را ساده‌تر از گذشته در اختیار کاربران قرار دهد.

همان‌طور که شرکت مذکور طی یک پست رسمی روی وب‌سایت خود چنین چیزی را تایید کرد، هر کسی روی ردیت می‌تواند نظرات موجود را نه تنها برای راه حل بلکه برای موضوعات مختلف جست و جو کند. این ویژگی امروز برای کاربران اپلیکیشن دسکتاپ این شبکه اجتماعی عرضه می‌شود با این حال کاربران old.reddit.com نمی‌توانند از آن استفاده کنند. هر کس دیگری که از نسخه جدید این شبکه اجتماعی بهره می‌برد، می‌تواند این ویژگی را امتحان کند. کافی است وارد ردیت شوید و روی قسمت Comments یا همان نظرات در بالای صفحه کلیک کنید.

دقیقاً مانند جست و جو در میان پست‌های عادی، در این شیوه از جست و جو هم می‌توانید تمام ردیت یا ساب‌ردیت‌های مشخصی از آن را مستقیماً کاوش کنید. متاسفانه، یک محدودیت بزرگ در این زمینه وجود دارد: شما نمی‌توانید نتایج را براساس ورودی‌های استاندارد دسته‌بندی کنید که یعنی انتخاب نظرات برتر یا رتبه‌بندی نتایج براساس بازه زمانی مشخص را فعلاً غیرممکن می‌کند.

با این وجود، ویژگی جست و جو در میان نظرات، قابلیت مفیدی است که کاربران باید آن را به سادگی بپذیرند. براساس آمار ردیت و دقیق‌تر، نظرسنجی رسمی سال گذشته، این ویژگی پرتقاضاترین ابزار مربوط به جست و جو توسط کاربران این شبکه اجتماعی بوده است. از طرفی تست داخلی و اولیه این ابزار یک موفقیت بسیار بزرگ را نشان داده است. به هر حال به نظر می‌رسد طولی نخواهد کشید تا نتایج جست و جو روی هر دستگاهی از جمله گوشی‌های هوشمند تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ابزار این محصولات خواهد شد.

مدتی پیش ما روی تکفارس مطلبی در خصوص برتری ردیت نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر کردیم. در آن مطلب گفتیم بزرگ‌ترین علت انتخاب ردیت به عنوان برترین شبکه اجتماعی این است که به اندازه شبکه‌هایی مانند فیس‌ بوک و اینستاگرام سطحی نیست. با ایجاد بستری برای یادگیری مواردی که به آن‌ها اهمیت می‌دهم، به زندگی من ارزش‌های واقعی اضافه می‌کند.

از ردیت برای صحبت با مردم درباره سهام، بحث در مورد آخرین اخبار تکنولوژی، حتی اشتراک ایده‌ها و نظرات در مورد نحوه تهیه بهترین پیتزا استفاده می‌کنم. برای هر چیز یک ساب ردیت وجود دارد، بنابراین هرکس می‌تواند با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کند.

ردیت علاوه بر یادگیری، منبع بسیار مناسبی برای سرگرمی است. از تعداد بسیار زیادی میم‌، جوک‌، ویدئو و موضوعات خنده‌‌دار دیگری برخوردار است که می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی سرگرم کند. من عاشق ساب ردیت‌هایی مانند r/unexpected و r/puns هستم. زیرا آن‌ها غالبا دارای موضوعات این چنینی‌اند.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید