ایلان ماسک:  الگوریتم های توییتر باید اوپن سورس باشند - تکفارس 
ایلان ماسک:  الگوریتم های توییتر باید اوپن سورس باشند - تکفارس 

ایلان ماسک: الگوریتم های توییتر باید اوپن سورس باشند

افشین نوری
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - 10:33
ایلان ماسک

ایلان ماسک دیروز پیشنهاد خرید توییتر به قیمت ۴۳ میلیارد دلار را به این شرکت داد و به نظر می‌رسد اگر او این شرکت را بخرد شاهد تحولات بزرگی در این شبکه اجتماعی خواهیم بود.

ماسک درباره توییتر گفته است که کاربران این شبکه اجتماعی باید بتوانند به‌طور آزادانه در عین پایبندی به قوانین آن صحبت بکنند. او گفته که توییتر باید الگوریتم‌های خود را اوپن سورس کند تا میزان مداخله در حذف و سانسور محتواها در این شبکه اجتماعی به حداقل برسد. بنابراین اعمال هر گونه محدودیتی برای توییت کاربران باید شفاف باشد و آن‌ها باید دقیقاً بدانند که روش کار توییتر بر چه مبنایی است و هیچ چیزی در پشت‌پرده وجود ندارد.‌

ماسک در ادامه گفته است که سورس‌کد الکوریتم‌های توییتر باید در GitHub در دسترس باشد تا همگان به آن دسترسی داشته باشند. ماسک ظاهراً معتقد است که همه می‌توانند درباره همه چیز نظر بدهند و هیچ چیز غیرقانونی در این وسط وجود ندارد.‌ به‌عقیده ماسک، اگر نظر کسی واقعا خوشایند ما نیست می‌توانیم با دیسلایک کردن به آن واکنش نشان دهیم و اگر موافق آن هستیم می‌توانیم آن را لایک کنیم؛ در هر حال، مخالفت با نظر کسی نباید ما را به سمت حذف آن از توییتر سوق دهد.

به نظر می‌رسد ماسک دیدگاه متفاوتی نسبت به توییتر دارد و شاید این موضوع باعث نگرانی اعضا هیات‌مدیره این شرکت بشود. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که پیشنهاد او برای خرید توییتر به کجا ختم می‌شود و شاید اگر جواب هیات‌مدیره توییتر به این پیشنهاد منفی باشد ماسک بخواهد تصمیم دیگری بگیرد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید