مشخصات تراشه M2 اپل و نام دستگاه های مجهز به آن فاش شد - تکفارس 
مشخصات تراشه M2 اپل و نام دستگاه های مجهز به آن فاش شد - تکفارس 

مشخصات تراشه M2 اپل و نام دستگاه های مجهز به آن فاش شد

مهدی حلوائی
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - 09:46
تراشه M2

بر اساس گزارش مارک گورمن، تحلیل‌گر مشهور بلومبرگ، اپل در حال کار روی ۹ مک مجهز به تراشه‌های سری M2 می‌باشد. اپل مدتی پیش مک استودیو را به بازار عرضه و همچنین اعلام کرد که M1 اولترا آخرین تراشه‌ از سری M1 خواهد بود.

به‌گفته‌ی گورمن، نسخه‌ی جدید مک بوک ایر و مک بوک پرو از تراشه‌ی M2 (با ۱۰ هسته‌ی گرافیکی) استفاده خواهند کرد. همچنین مک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی و نسخه‌ی جدید مک مینی از تراشه‌های جدید اپل بهره خواهند برد. گفته می‌شود که مک‌های قدرتمندتر از تراشه‌ M2 مکس استفاده خواهند کرد و نسخه‌ی جدید مک مینی نیز به تراشه‌ی M2 پرو مجهز خواهد شد. بر اساس گزارش گورمن، تراشه‌ی M2 مکس از ۱۲ هسته‌ی مرکزی و ۳۸ هسته‌ی گرافیکی تشکیل شده اما هنوز تعداد هسته‌های کم‌مصرف و قدرتمند آن مشخص نشده است.

مارک گورمن در جدیدترین گزارش خود به نسخه‌ی جدید آیمک اشاره‌ای نکرده است و احتمالاً خبری از یک جانشین جدید برای نسخه‌ی ۲۴ و ۲۷ اینچی این دستگاه نخواهد بود. گزارش قبلی بلومبرگ به عرضه‌ی دو مک جدید در اواسط سال جاری میلادی اشاره داشته است و انتظار می‌ود که اپل از این محصولات در تاریخ ۱۶ خرداد در رویداد WWDC رونمایی کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید