پشتیبانی استیم دک از فناوری رهگیری پرتو بهتر از حد انتظار بوده است - تکفارس 
پشتیبانی استیم دک از فناوری رهگیری پرتو بهتر از حد انتظار بوده است - تکفارس 

پشتیبانی استیم دک از فناوری رهگیری پرتو بهتر از حد انتظار بوده است

مهدی حلوائی
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - 09:02
استیم دک

کنسول دستی استیم دک به‌لطف توانایی اجرای بازی‌های جدیدی مانند Elden Ring مورد تحسین و تمجید منتقدین قرار گرفته است اما حالا دیجیتال فاندری (Digital Foundry) برای بررسی بهتر عملکرد این کنسول، برخی از بازی‌های سنگین را با فعال‌کردن فناوری رهگیری پرتو روی آن اجرا کرده است. توجه داشته باشید که استیم دک در حالت عادی از این فناوری پشتیبانی نکرده و کاربران برای استفاده از آن باید سیستم عامل ویندوز را روی کنسول نصب کنند.

مطالب مرتبط:

Metro Exodus

استیم دک در آزمایش‌های دیجیتال فاندری موفق شد تا بازی Metro Exodus را پس از فعال‌کردن حالت رهگیری پرتو با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۸۹۶ در ۵۰۴ پیکسل اجرا کند. عملکرد این دستگاه در اجرای بازی Control کمی ضعیف‌تر بود چرا که شرکت رمدی (Remedy) هنوز فناوری رهگیری پرتو در این بازی را برای معماری RDNA 2 بهینه‌سازی نکرده است. استیم دک همچنین بازی Quake 2 RTX را با رزولوشن ۲۱۶ پیکسل و نرخ ۶۰ فریم اجرا کرد.

Microsoft Flight Simulator

دیجیتال فاندری همچنین بازی Microsoft Flight Simulator، که به سخت افزار بسیار قدرتمندی نیاز دارد، را نیز روی استیم دک مورد آزمایش قرار داد و خوشبختانه این کنسول توانست تا بازی را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۶۱۲ پیکسل اجرا کند. این عملکرد مشابه آن چیزی است که کنسول ایکس باکس سری اس در اجرای این بازی ارائه می‌دهد. با توجه به آزمایش‌های دیجیتال فاندری می‌توان گفت که استیم دک توانایی اجرای بازی‌های سنگین با رهگیری پرتو را دارد اما شرکت ولو می‌تواند با اضافه‌کردن قابلیت رزولوشن پویا (ِDynamic Resolution) و پشتیبانی از رهگیری پرتو در سیستم عامل استیم او اس، عملکرد کنسول دستی خود در اجرای این بازی‌ها را بهتر کند.

نظر شما در مورد استیم دک چیست؟ به‌نظر شما ولو باید چه قابلیت‌هایی را به این کنسول اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید