متا اولین عینک واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد - تکفارس 
متا اولین عینک واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد - تکفارس 

متا اولین عینک واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد

افشین نوری
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - 07:54
عینک واقعیت افزوده

متا قصد دارد تمرکز خود را روی واقعیت افزوده و پروژه متاورس بگذارد و برنامه‌های زیادی برای آن‌ها دارد. حالا اطلاعات تازه‌ای درباره عینک واقعیت افزوده این شرکت فاش شده است.

به‌گفته یک منبع آگاه، متا اولین عینک واقعیت افزوده خود را به‌عنوان بخشی از پروژه Nazare در سال ۲۰۲۴ معرفی بکند. همچنین مدل سبک‌تر و پیشرفته‌تر این عینک در سال ۲۰۲۶ و مدل سوم آن در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد.

طبق اطلاعات امروز، مدل اول به‌طور مستقل از گوشی عمل خواهد کرد اما برای شما برای انجام محاسبات آن نیاز یک دستگاه گوشی‌مانند خواهید داشت مدل اول ظاهرا مبتنی بر اندروید خواهد بود و امکانات مختلفی مانند ردیابی چشم، تصاویر سه‌بعدی، صدای استریو و میدان دید گسترده را فراهم خواهد کرد. کار کرد اصلی این عینک، برقراری ارتباط با هولوگرام سایر افراد خواهد بود که تجربه‌ی بسیاز غنی‌تری را نسبت به تماس ویدیویی ساده در اختیار شما قرار خواهد داد.

البته متا ممکن است در سال ۲۰۲۴ یک عینک هوشمند ساده دیگر نیز به نام Hypernova با قابلیت جفت‌شدن با گوشی ارائه بکند که برای نمایش نوتیفیکیش‌ها روی نمایشگر هوشمند کاربرد خواهد داشت.‌

پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش اولین عینک واقعیت افزوده متا در حد متوسط باشد و عمدتا برای علاقمندان و توسعه‌دهندگان این حوزه عرضه بشود. متا احتمالا در ساخت این عینک از نمایشگرهای microLED استفاده خواهد کرد که کمی سنگین‌تر از مدل‌های معمولی هستند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم متا برای معرفی اولین عینک واقعیت افزوده خود چه فکرهایی در سر دارد و چگونه مشتریان را راضی به خرید آن خواهد کرد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید