شایعه: سری آیفون ۱۴ از ارتباط ماهواره ای پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
شایعه: سری آیفون ۱۴ از ارتباط ماهواره ای پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

شایعه: سری آیفون ۱۴ از ارتباط ماهواره ای پشتیبانی خواهد کرد

افشین نوری
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - 19:29
آیفون 14 پرو مکس

اپل امسال قرار است سری آیفون ۱۴ را معرفی بکند و حالا طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است این سری احتمالاً از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد.

سال گذشته گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل برای فراهم کردن ارتباط ماهواره‌ای برای گوشی‌های آیفون خود قصد دارد به‌زودی ماهواره‌های به نام LEO به مدار زمین ارسال کند. متاسفانه این اتفاق در مورد سری آیفون ۱۳ نیفتاد. حالا بلومبرگ گزارش داده است که اپل این قابلیت را برای سری آیفون ۱۴ ارائه خواهد کرد. ‌

ارتباط ماهواره‌ای این مزیت را خواهد داشت که در شرایط بحرانی به کاربران اجازه خواهد داد تا بدون نیاز به اپراتور تلفن همراه، با مراکز اورژانس ارتباط برقرار کند و وقوع حادثه‌ای را خبر بدهد. البته برخی‌ها معتقدند که اضافه شدن این قابلیت به آیفون باعث گران‌تر شدن آن خواهد شد و بنابراین نیازی به آن نیست. از طرفی، نگرانی‌هایی نیز درباره مصرف بالای باتری این قابلیت وجود دارد. نگرانی بعدی این است که هکرها ممکن است از این قابلیت برای هک کردن گوشی‌های کاربران استفاده بکنند.

اپل هنوز درباره این قابلیت ماهواره‌ای گوشی‌های آیفون صحبتی نکرده است و باید منتظر بمانیم و‌ ببینیم که در روزهای آینده چه اطلاعات دیگری درباره آن منتشر می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید