اپل در حال کاری روی ۳ مدل کنترلر گیمینگ است - تکفارس 
اپل در حال کاری روی ۳ مدل کنترلر گیمینگ است - تکفارس 

اپل در حال کاری روی ۳ مدل کنترلر گیمینگ است

افشین نوری
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - 10:23
کنترلر گیمینگ اپل

اپل تاکنون سرمایه‌گذاری جدی در بخش گیمینگ نداشته است و فقط در سال ۲۰۱۹ یک سرویس بازی به نام اپل آرکید راه‌اندازی کرده است. حالا به نظر می‌رسد که این شرکت در حال کار روی کنترلرهای گمینگ اختصاصی خودش است.

طبق پتنتی که اپل در اروپا به ثبت رسانده است، این شرکت احتمالا سه کنترلر جدید گیمینگ طراحی خواهد کرد. کنترلر اول بسیار شبیه به یک گیم‌پد مستقل است؛ دومی شبیه به دسته JoyCons نینتندو است و سومی شباهت زیادی به کنترلر تاشو Game Boy Advanced دارد.

اپل در پتنت خود، کنترلر اول را با نام Style #1 نامگذاری کرده است و همانطور که گفته شد شباهت زیادی به یک گیم‌پد بلوتوثی دارد و احتمالاً عملکرد مشابه آن نیز خواهد داشت. اپل در سال‌های اخیر دستگاه‌های خود را جوری ساخته که با پلی استیشن، ایکس باکس و کنترلرهای شخص ثالث سازگار باشند. به احتمال زیاد کنترلرهای این شرکت نیز چنین قابلیتی خواهند داشت و با اپل تی‌وی و دستگاهای مک سازگار خواهند بود.

کنترلر گیمینگ اپل

اما طراحی دوم با نام Style #2، همانند نینتندو سوئیچ شامل دو کنترلر جداگانه خواهد بود؛ با این تفاوت که کنترلر اپل به‌صورت مغناطیسی به آیفون و آیپد متصل خواهد شد. در حال حاضر، جدیدترین مدل‌های آیپد پرو دارای کانکتورهای مغناطیسی هستند، اما گوشی‌های آیفون فعلا چنین قابلیتی ندارد.

کنترلر گیمینگ اپل

و در آخر، طراحی سوم با نام Style #3 که حالت تاشو داشته و مانند کیبورد مغناطیسی اپل، در مواقعی که استفاده نمی‌شود، روی نمایشگر تا خواهد شد. این کنترلر به‌طور اختصاصی برای آیفون طراحی شده و دارای یک نمایشگر ثانویه با دکمه‌های قابل‌تنظیم خواهد بود.

کنترلر گیمینگ اپل

در هر حال، به نظر می‌رسد که با قدرتمندتر شدن دستگاه‌های آیفون و آیپد به‌زودی شاهد اجرای بازی‌های سنگین با استفاده از کنترلرها روی آن‌ها خواهیم بود. در بخش تراشه نیز اپل هر سال بهبودهای خوبی را برای پردازنده‌های خود ارائه می‌کند و از این بابت نیز مشکلی نخواهد داشت.

بد نیست بدانید که صنعت گیمینگ در سال ۲۰۲۰ درآمدی بالغ بر ۱۵۵ میلیارد دلار داشته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۲۶۰ میلیارد دلار برسد. پس منطقی است که اپل نیز به فکر سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد.

نظر شما درباره کنترلرهای گیمینگ اپل چیست؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید