تیم کوک: ما همچنان مخالف سایدلود اپلیکیشن ها روی دستگاه های iOS هستیم - تکفارس 
تیم کوک: ما همچنان مخالف سایدلود اپلیکیشن ها روی دستگاه های iOS هستیم - تکفارس 

تیم کوک: ما همچنان مخالف سایدلود اپلیکیشن ها روی دستگاه های iOS هستیم

افشین نوری
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - 09:26
اپل هوش مصنوعی

اپل در سال‌های اخیر مخالفت‌ خود را با نصب جانبی اپلیکیشن‌ها (سایدلود) روی دستگاه‌های iOS اعلام کرده است. حالا تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، در جریان سخنرانی خود در کنفرانس IAPP که این هفته برگزار شد دوباره بر این موضوع تاکید کرد.

کوک در سخنرانی خود گفت که نصب جانبی اپلیکیشن‌ها روی دستگاه‌های iOS فضای مناسبی برای بدافزارها و تبلیغات ایجاد خواهد کرد تا به هر طریقی شده به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کند. این در حالیست که اپل در طول این سال‌ها همیشه از امنیت کاربران اپ استور محافظت کرده است و حالا نمی‌خواهد که این سرمایه را از دست بدهد.

کوک همچنین گفت که برخی از شرکت‌ها ممکن است به‌منظور دور زدن اپ استور و دسترسی به اطلاعات کاربران اقدامات دیگری انجام بدهند و از مسیری غیر از اپ استور اهداف خود را پیش ببرند.

در ماه‌های اخیر دولت آمریکا و چند کشور دیگر سعی کرده‌اند اپل را مجبور کنند تا اجازه نصب جانبی اپلیکیشن‌ها روی دستگاه‌های iOS را به کاربران بدهد. در مارس نیز اتحادیه اروپا با ارائه لایحه‌ای جدید، عزم جدی خود را برای تحت فشار قرار دادن اپل نشان داد.

اغلب توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از جمله اپیک گیمز که اخیرا بر سر بازی فورتنایت علیه اپل شکایت کرده بود، مخالف محدودیت‌های اپل برای نصب اپلکیشن‌ها روی دستگاه‌های این شرکت هستند. اخیراً نیز کشورهایی مثل هلند و کره‌جنوبی برای دور زدن محدودیت‌های اپل در اپ استور، قوانین جدیدی را وضع کرده‌اند.

متبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.