شکایت سهامداران توییتر علیه ایلان ماسک - تکفارس 
شکایت سهامداران توییتر علیه ایلان ماسک - تکفارس 

شکایت سهامداران توییتر علیه ایلان ماسک

افشین نوری
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - 08:41
ایلان ماسک

ایلان ماسک با خرید ۹.۲ درصد از سهام توییتر اکنون تبدیل به بزرگترین سهامدار این شرکت شده است. اما حالا او با یک شکایت از طرف سهامداران توییتر روبه‌رو شده است.

طبق قوانین آمریکا، ماسک باید تا تاریخ ۲۴ مارس کارهای ادارای خود با کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) انجام می‌داد. اما او این کار را تا ۴ آوریل انجام نداده است. این تاخیر هرچند در نگاه اول ممکن است مهم به نظر نرسد اما باعث ضرر ۱۵۶ میلیون دلاری به سهامداران توییتر شده است.

از آنجائیکه ارزش سهام توییتر بعد از پیوستن رسمی ماسک به این شرکت حدود ۵ درصد افزایش یافت، لذا سرمایه‌گذارانی که سهام توییتر خود را بین تاریخ ۲۴ مارس تا ۴ آوریل فروخته‌اند به‌خاطر تاخیر ماسک در اتمام کارهای اداری خود برای تصاحب ۹.۲ درصد از سهام این شرکت ضرر کرده‌اند.

سهامداران توییتر معتقدند که ایلان ماسک رفتار و صحبت‌های او تا قبل از خرید سهام این شرکت گمراه‌کننده بوده است و این کار باعث شده تا آن‌ها سهام خود را به زیر قیمت بفروشند.

این روزها پیوستن ماسک به توییتر سروصدای زیادی به پا کرده است و او حتی با راه انداختن یک نظرسنجی عمومی درباره اضافه کردن گزینه ویرایش توییت به توییتر نشان داد که قصد ایجاد تغییرات اساسی در این شبکه اجتماعی را دارد. ماسک همچنین چند روز پیش اعلام کرد که به هیئت مدیره توییتر نخواهد پیوست و پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی این شرکت، گفت که حتی اگر ماسک به جمع هیئت مدیره توییتر نپیوندد، نظرات او برای اعضای هیئت مدیره مهم خواهد بود.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که شکایت سهامداران توییتر از ماسک به کجا ختم می‌شود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید