درآمد تیک تاک از بخش تبلیغات در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۱ میلیارد دلار می رسد - تکفارس 
درآمد تیک تاک از بخش تبلیغات در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۱ میلیارد دلار می رسد - تکفارس 

درآمد تیک تاک از بخش تبلیغات در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۱ میلیارد دلار می رسد

مهدی حلوائی
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - 08:54
TikTok Notes

یکی از نکاتی که موفقیت تیک تاک در چند سال اخیر را اثبات می‌کند، درآمد این شرکت از بخش تبلیغات است. پیش‌بینی‌های اخیر نیز نشان می‌دهند که درآمد تبلیغاتی این پلتفرم در سال جاری میلادی بیش از مجموع درآمد تبلیغاتی توییتر و اسنپ چت خواهد بود.

تیک تاک سال گذشته موفق شد تا در بخش درآمد تبلیغاتی از اسنپ چت عبور کند و حالا به‌نظر می‌رسد که توییتر را نیز در این بخش پشت سر خواهد گذاشت. سازمان تحقیقاتی Intelligence پیش‌بینی کرده است که درآمد تیک تاک از بخش تبلیغات در سال ۲۰۲۲ به ۱۱ میلیارد دلار خواهد رسید که بیش از مجموع درآمد تبلیغاتی اسنپ چت (۴.۸ میلیارد دلار) و توییتر (۵.۵ میلیارد دلار) خواهد بود. در صورتی که تیک تاک به عمکرد خوب خود ادامه دهد، احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ در بخش درآمد تبلیغاتی از یوتیوب (۲۳.۶ میلیارد دلار) نیز عبور خواهد کرد.

علی‌رغم محبوبیت تیک تاک، این پلتفرم چینی در چند سال اخیر جنجال‌های بسیاری را ایجاد کرده است. برای مثال، مدیر عامل پلتفرم ردیت از آن به عنوان ابزار جاسوسی چین یاد کرده و اعضای دولت آمریکا نیز مجبور به حذف آن از گوشی‌های خود شده‌ بودند. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که نیمی از درآمد تبلیغاتی تیک تاک از طریق کاربران آمریکایی به‌دست بیاید و از این رو به‌نظر نمی‌رسد که این پلتفرم نگران بازخوردهای منفی رسانه‌ها باشد.

در حال حاضر تعداد کاربران تیک تاک در سرتاسر جهان به بیش از ۱.۵ میلیارد نفر می‌رسد اما این پلتفرم برای رسیدن به فیسبوک (۲.۹ میلیارد کاربر) و اینستاگرام (۱.۵ میلیارد نفر) فاصله‌ی زیادی دارد. همچنین درآمد تبلیغاتی این دو پلتفرم شرکت متا نیز به‌ ترتیب ۸۵ میلیارد دلار و ۸۲ میلیارد دلار بوده و تیک تاک برای رسیدن به آن‌ها کار دشواری را در پیش رو دارد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید